شهردار مشهد گفت: موضوعاتی مبنی بر اینکه انتقال دستگاه حفار به خط چهار و حفاری تونل این خط به پایان این دوره هم نمی‌رسد،کذب است و تا پایان سال فعالیت‌های یک سال و نیمه‌ای که برای ایجاد شفت چهار و زمینه‌های لازم برای حفر تونل انجام شده، به نتیجه خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا کلائی شهردار مشهد در مراسم افتتاح دسترسی دوم ایستگاه کوهسنگی که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و معاون عمران حمل و نقل و ترافیک شهردار و مدیران شهری برگزار شد، گفت: خوشبختانه قول‌های مساعدی برای تامین مالی پروژه‌های حمل و نقل ریلی مشهد از منابع بیرونی گرفته‌ایم.
 
او افزود: تلاش خواهیم کرد ظرف چند ماه آینده تمامی پروژه‌هایی که نیازمند تامین تجهیزات است و تاسیسات پیچیده‌ای دارد، به اتمام برسانیم.

شهردار مشهد با بیان اینکه کلان پروژه خطوط ریلی مشهد آن قدر بزرگ است که اجزای آن شاید به چشم نیاید، ادامه داد: هر کدام از اجزای پروژه‌های خطوط ریلی بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه‌بر هستند، یکی از این پروژه‌ها که به اندازه یک پروژه بزرگ مهم است، دسترسی دوم ایستگاه کوهسنگی بود که امروز افتتاح شد.

کلائی بیان کرد: ما باید الگویی برای سالم‌سازی فضا برای افراد دارای معلولیت و تسهیل دسترسی ایجاد کنیم که این اتفاق و الگوسازی در این ایستگاه رخ داده و در تمام ایستگاه‌های خط سه مد نظر قرار خواهد گرفت.
بیشتربخوانید

او با اشاره به اینکه تاکید ما بر حمل ونقل ریلی است، تصریح کرد: درست است که هزینه‌ها بسیار افزایش پیدا کرده و تامین تجهیزات با وجود تحریم‌ها نیز مشکل شده است، اما  این حوزه را با سرعت بالا پیش خواهیم برد، در این مسیر قول‌های مساعدی را برای تامین مالی بیرونی گرفته‌ایم که این موضوع هم می‌تواند کمکی برای پیشبرد پروژه باشد.


شهردارمشهد تاکید کرد: موضوعاتی مبنی بر اینکه انتقال دستگاه حفار به خط چهار و حفاری تونل این خط به پایان این دوره هم نمی‌رسد، از سوی برخی افراد مطرح می‌شود که این موضوع کذب است و به طور قاطع اعلام می‌کنم به لطف خدا تا پایان سال فعالیت‌های یک سال و نیمه‌ای که برای ایجاد شفت چهار و زمینه‌های لازم برای حفر تونل انجام شده، به نتیجه خواهد رسید.

کلائی کرد: دستگاه حفار در همین امسال  حفار تونل خط چهار را از منطقه مهر مادر که محله کم برخورداری است و می‌تواند بخش زیادی از مناطق کم برخوردار را از خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی به هم متصل کند، آغاز خواهد شد و ما بر این تصمیم مصمم هستیم و قول می‌دهیم که این کار را به سرانجام برسانیم، لذا بی دلیل مردم را نا امید نکنید.

وی اضافه کرد: از این مساله مهم تر، تاکید بر استفاده از مدل‌های جدید حمل و نقل و تاکید بر پیاده مداری است.

کلائی گفت: به هرحال ما در آستانه سال ۱۴۰۰ و آغاز قرن جدید هستیم و نباید منفعلانه با این موضوع برخورد کنیم، همه مولفه‌ها نشان می‌دهد که شهر مشهد طی یک دهه آینده، شهری پیشتاز در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.

شهردار مشهد افزود: با توجه به این موضوع باید با کمک مردم گام‌هایی بزرگ را در تقویت و توسعه پیاده محوری برداریم که گام اول آن به رسمیت شمردن حق تقدم عابر پیاده است.

وی با بیان اینکه به همین منظور طی یکسال گذشته، در ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز طرح حق تقدم عابر پیاده به نقطه مطلوبی رسیده‌ایم اظهار داشت: البته هنوز تا رسیدن به نقطه استاندارد فاصله زیادی داریم، اما با ایجاد پیاده‌رو‌ها و پیاده‌راه‌ها، اصلاح تقاطع‌ها و مناسب‌سازی مسیر‌های گذر‌های عابر پیاده و ایمن سازی آن، گام بلندی برداشته شده است.

کلائی اظهار کرد: اکنون باید با مردم مشهد هم صدا شویم و تلاش کنیم این پروژه به سرانجام برسد؛ لذا شهروندان باید در کنار هم عبور از گذرگاه عابر پیاده و توقف پشت خطوط عابر را تمرین کنند.

او افزود: رعایت حق تقدم عابر پیاده باید در سال آینده اجباری شود و این خیلی ساده است، اگر شهروندان ما در گذرگاه‌های عابر پیاده به چراغ‌ها توجه و از خطوط عابر پیاده عبور کنند و خودرو‌ها نیز هنگام رسیدن به گذر عابر پیاده سرعت خود را کم کنند و متوقف شوند، این طرح محقق خواهد شد.

انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.