رئیس حوزه قضایی بهاباد گفت: با استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف، ۸۵ درصد از پرونده‌های ارجاعی در این شهرستان به صلح و سازش ختم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علیرضا ایزدی رئیس حوزه قضایی بهاباد در جمع کارکنان شورا‌های حل اختلاف صلحی آسفیج و بنستان، گفت: از مهم‌ترین اهداف ایجاد شورا‌های حل اختلاف، کاهش مراجعه مردم به دادگاه، رفع اختلافات محلی و همچنین رسیدگی به مواردی که ماهیت قضائی ندارند، است.

او افزود: با کنترل ورودی پرونده‌ها علاوه بر ارتقاء کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها و تکریم ارباب رجوع، می‌توان فرهنگ صلح و سازش را در جامعه افزایش داد.

ایزدی با بیان اینکه حل و فصل پرونده باید با صلح و سازش باید در اولویت باشد، تصریح کرد: ایجاد صلح و سازش در بدو ورود پرونده بین طرفین دعوی، کاهش اطاله دادرسی و پیشگیری از طرح دعوا‌های دیگر را در پی دارد.

او ضمن تاکید استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و معتمدان محلی، اظهار داشت: ظرفیت افراد معین و معتمد محلات نقش به سزایی در تحقق هدف صلح و سازش دارد که باید از این ظرفیت بی بدیل بهره گرفت.

رئیس حوزه قضایی بهاباد با بیان اینکه تلاش مضاعف و بی منت از ویژگی های بارز اعضای شورای حل اختلاف است، گفت: اعضای شورا‌های حل اختلاف با تلاش‌های زیاد خود در احیا فرهنگ صلح و سازش علاوه بر اجر معنوی، روحیه گذشت و ایثار را در بین مردم ترویج می‌کنند.

در پایان این جلسه رئیس حوزه قضایی بهاباد از زحمات اعضای شورا‌های حل اختلاف صلحی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار