نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث سد "تاج امیر" دلفان مطالبه اصلی مردم است که با پیگیری‌های انجام شده ۵۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، یحیی ابراهیمی،نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اقدامات خوبی برای تسریع در عملیات اجرایی سد انجام شده و پیگیری‌های لازم از طریق وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته است.

او  با اشاره به اینکه دولتمردان نسبت به تکمیل این طرح قول مساعد داده اند اظهارکرد: عملیات ساخت این سد سال ۹۱ آغاز شد که با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل مشکل اعتباری، متوقف شده بود.

او اظهار کرد: این سد خاکی با هسته رسی، طول تاج ۲۲۵، عرض هشت و ۵۰ متر ارتفاع نقش مهمی در توسعه کشاورزی منطقه دارد و بیش از یکهزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم را آبی خواهد کرد.

نماینده دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اتمام عملیات اجرایی آسفالت جاده دسترسی ایستگاه پمپاژ اسماعیل‌آباد، اظهار کرد: این پروژه به طول یک هزار و ۷۸۰ متر بود و با راه اندازی این ایستگاه، یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه آبی می‌شود.

ابراهیمی عنوان کرد: ایستگاه پمپاژ اسماعیل‌آباد و ۵۰۰ هکتار شبکه آبیاری آن نیز تا پایان سال جاری تکمیل و بهره برداری می‌شود که این مهم موجب اشتغالزایی ۲۵۰ نفر از اهالی منطقه خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: ۲۳ میلیارد تومان برای طرح‌های آبیاری تحت فشار در حوزه کشاورزی دلفان هزینه شد که گامی ارزشمند برای توسعه این منطقه بوده است.

او همچنین با اشاره به فعالیت گسترده برای توسعه شبکه برق و گازرسانی دلفان افزود: ۲۲۰ روستای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و ۱۰۰ روستای دیگر نیز تا پایان امسال گازرسانی می‌شوند.

دلفان یکی از شهرستان‌های ۱۱ گانه لرستان است که بیش از۱۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و تنها ۱۷ درصد آن بصورت آبی کشت می‌شود.

دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت و ۴۴۴ روستا در شمال غربی لرستان واقع شده است و سالانه ۶۵۰ میلیون متر مکعب رواناب با کمترین استفاده از این شهرستان خارج می‌شود.

سلسله و دلفان ۲ شهرستان همجوار در لرستان هستند که یک حوزه انتخابیه محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.