به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یوتیوب در گزارش سالانه خود اعلام کرده است که بینندگان بیش از صد میلیارد ساعت را صرف تماشای محتوای بازیهای ویدئویی در این سایت کردهاند، که معادل یکسال سفر به نپتون و ۴۷۵ هزار بار بازگشت است؛ که باعث شده است یوتیوب گیمینگ ۲۰۲۰ را به بزرگترین سال تاکنون تبدیل کند.
رایان وات، رئیس گیمینگ جهانی یوتیوب گفت: "سال ۲۰۲۰ برای یوتیوب گیمینگ بزرگترین سال بوده است؛ ۱۰۰ میلیارد ساعت صرف تماشای بازیهای آن شده و بیش از ۴۰ میلیون کانال بازی فعال داشته است".
در آن ۱۰۰ میلیارد ساعت تماشای محتوای گیمینگ، بازی Minecraft پربازدیدترین آنها بوده و بیش از ۲۰۱ میلیارد ساعت بازدید داشته است. این عدد بیش از دو برابر میزان بازدیدی است که دومین بازی پربیننده ۲۰۲۰، یعنی Roblox با ۷۵ میلیارد بازدید دریافت کرده است. بازیهای Garena Free Fire، Grand Theft Auto V، و Fortnite در جایگاههای سوم، چهارم و پنجم به ترتیب ۷۲، ۷۰، و ۶۷ میلیون بار بازدید داشته اند.
یوتیوب همچنین ده تولیدکننده برتر امسال را از دیدگاه بازدیدهای بازی معرفی کرد که شامل FGTeeV، Jelly، Flamingo، Robin hood Gamer ItsFunnneh، LazerBeam، Slogo، Mikecrack، Arab Games Network و Vegetta۷۷۷ میشوند. به گفته یوتیوب بیش از ۸۰ هزار تولیدکننده محتوا به ۱۰۰ هزار دنبال کننده دست یافتند، بیش از ۱۰۰۰ تولیدکننده به ۵ میلیون دنبال کننده، و بیش از ۳۵۰ تولیدکننده از مرز ۱۰ میلیون دنبال کننده فراتر رفتند.
رایان وات همچنین گفت: "ما همچنین تولیدکنندگانی را دیده ایم که امسال به طرز شگفت انگیزی بازگشته اند. جامعه گیمینگ همواره مشتاق کمک رسانی در مواقع نیاز بوده است. امسال، بسیاری از تولیدکنندگان بازیهای یوتیوب و مسابقات شراکتی از جهات بسیاری درآمد و هوشیاری خود را افزایش دادند".
از جمله Jacksepticeye که برای تلاشهای خود در کاهش کرونا در طی ۱۲ ساعت به بیش از ۶۶۰ هزار دلار رسید. یوتیوبری دیگر با نام CouRage نیز طی ۱۲ ساعت جریان خیریه برای موسسه CDC به بیش از ۵۰۰ هزار دلار دست یافت.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/