هوش مصنوعی خودآموز، دنیای بازی‌های رایانه‌ای را تغییر می‌دهد

شرکت گوگل موفق به طراحی هوش مصنوعی خودآموز برای استفاده در بازی‌های رایانه‌ای شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مواردی بسیار مهمی که هوش مصنوعی را برجسته کرده است، قابلیت یادگیری آن‌ است. اما این موضوع آنچنان که باید محقق نشده است و بیشترین عملکرد هوش مصنوعی در حال حاضر به بازی مانند شطرنج مربوط می‌شود. مدت‌ نسبتا طولانی است که شرکت DeepMind قصد دارد هوش مصنوعی را با استفاده از بازی‌ها توسعه دهد و محیط بازی‌ها را برای آزمایش هوش مصنوعی انتخاب کرده است. شرکت مادر دیپ ماید یعنی شرکت گوگل نیز در این رابطه اعلام کرد که هوش مصنوعی می‌تواند بدون تعریف قوانین یک بازی از قبل و صرفا با ورود به آن بازی، به قوانین آن عنوان مسلط شود.

قرار است سیستم جدید خودآموز هوش مصنوعی جایگزین هوش مصنوعی آلفاگو شود، هوش مصنوعی آلفاگو یک هوش مصنوعی استفاده شده در بازی آلفاگو است که در بسیاری از مواقع توانسته انسان‌ها را شکست دهد و به همین دلیل مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است.

هوش مصنوعی

استفاده از هوش مصنوعی خودآموز در بازی‌های آتاری

هوش مصنوعی جدید ساخته شده توسط گوگل MuZero AI نام دارد که به تازگی طراحی شده و از تمامی بازی‌های آتاری مانند Pac-Man بهره می‌برد. در حال حاضر این هوش مصنوعی روی بازی‌های آتاری در حال تست است. هوش‌ مصنوعی جدید طراحی شده توسط MuZero AI روی بازی‌هایی که گرافیک پایین و طراحی دو بعدی دارند اما هنوز فرآیند پیشرفتشان تکمیل نشده به کار رفته است.

به این ترتیب دنیای هوش مصنوعی در جهان به دو بخش هوش مصنوعی از پیش تعریف شده و هوش مصنوعی خودآموز تقسیم شده است که هر کدام در صنعت خاصی استفاده می‌شوند. باید در آینده‌ای نزدیک شاهد پیشرفت هر دو نوع هوش مصنوعی باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار