استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان بخشی از آب کشور را تولید می‌کند، گفت: پیشنهاد می‌شود بخشی از درآمد این منابع در خدمت توسعه این منطقه باشد و به محرومیت‌زدایی استان اختصاص داده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این استان بخشی از آب کشور را تولید می‌کند اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود بخشی از درآمد این منابع در خدمت توسعه این منطقه باشد و به محرومیت‌زدایی استان اختصاص داده شود.

او افزود: مردم این استان گرفتاری‌ها و مشکلاتی که بر اثر بارش برف و باران بوجود می‌آید را به جان می‌خرند، اما سود و منفعتی از این نعمت‌الهی نمی‌برند که تقاضا می‌شود مجلس شورای اسلامی سهمیه‌ای از درآمد آب را به این استان تخصیص دهد.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: این استان در حوزه‌های دیگر از جمله معادن نیز برای کشور درآمدزایی دارد که سهم استان نیز در این موارد دیده شود.

او، اصلاح ساختار بودجه کشور را از دیگر پیشنهادات خود به رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: شاخص مشخصی برای توزیع بودجه کشور وجود ندارد و هر استانی قدرت چانه‌زنی بیشتری داشته باشد از بودجه سهم بیشتری می‌برد، در حالی که این روند به ضرر استان‌های کوچک و محروم است.

عباسی همچنین اختیارات بیشتر استانداران در تخصیص بودجه را خواستار شد و افزود: در حال حاضر ۳۰ درصد بودجه در اختیار استانداران قرار داده می‌شود که این سهم ناکافی است.

او در ادامه به مشکلات و چالش‌های این استان اشاره کرد و گفت: تخصیص ناکافی از منابع آب، نرخ بالای بیکاری و نرخ بالای مشارکت اقتصادی از مهمترین چالش‌های این استان است که رفع آن نیازمند توجه ویژه‌ای است.

عباسی ادامه داد: قوانین تبعیض‌آمیز به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری و شهرک‌های صنعتی از دیگر مواردی است که به ضرر استان‌های محروم است و می‌طلبد امتیازاتی برای جذب سرمایه‌گذار در مناطق کمتر توسعه‌یافته در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار