مدیر جهاد کشاورزی کیار گفت: توسعه سامانه‌های نوین آبیاری یکی از راهکار‌های اساسی در صرفه جویی مصرف آب و مقابله با خشکسالی‌های متناوب اخیر و کاهش بارندگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سعید داودی نیا مدیر جهاد کشاورزی کیار اظهار داشت: توسعه سامانه‌های نوین آبیاری علی الخصوص روش‌های موضعی (قطره‌ای و تیپ) یکی از راهکار‌های اساسی در صرفه جویی در مصرف آب و مقابله با خشکسالی‌های متناوب اخیر و کاهش بارندگی است.

او افزود: افزایش راندمان مصرف آب و افزایش بهره وری فیزیکی و اقتصادی، افزایش تولید و افزایش درآمد کشاورزان، یکپارچه سازی اراضی، تثبیت و ایجاد اشتغال و حفظ کمی و کیفی منابع آب و خاک از مهم‌ترین اهداف اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است.


بیشتر بخوانید


داودی نیا اضافه کرد: سهم شهرستان کیار از اعتبارات سامانه‌های نوین آبیاری ۳۰۰ هکتار بود که حدود ۳۶۰ هکتار در قالب ۱۱ طرح در نقاط مختلف شهرستان به سازمان فرستاد شد و اکثر این طرح‌ها تکمیل و به مرحله بهره برداری رسیده اند و پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها حدود ۹۰ درصد است.

او ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی هزینه شده است.

داودی نیا گفت: سامانه‌های نوین آبیاری در شهرستان کیار باعث تثبیت و ایجاد اشتغال بیش از ۱۲۰ نفر شده است.

او در خصوص طرح‌های در دست مطالعه افزود: بیش از ۶۰۰ هکتار طرح نیز در دست مطالعه و طراحی است که به محض تامین اعتبار عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

داودی نیا در پایان گفت: بیش از هفت هزار هکتار از اراضی شهرستان کیار به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده اند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار