اولین مرحله آزمایش سفینه SN9 اسپیس ایکس موفق آمیز بود

شرکت اسپیس ایکس پس از شکست در آزمایش های ماه قبل توانست این بار در بررسی موتورهای سفینه جدید خود موفق عمل کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اسپیس ایکس پس از اقدام ناموفق خود در آزمایش سفینه SN8 اکنون توانست مدل اولیه SN9 را به نحوی بهتر طراحی کند و آزمایش بررسی موتورهای آن را با موفقیت به پایان برساند. مدل اولیه سفینه SN9 روز گذشته به مدت چند ثانیه مورد آزمایش قرار گرفت و موتورهای آن بررسی شد. این آزمایش‌ها در پایگاه تگزاس شرکت اسپیس ایکس در نزدیکی بوکا چیکا صورت گرفتند.

روش آزمایش چند ثانیه‌ای موتورها یک فرآیند ساده و کاربردی است که سازمان‌های فضایی برای بررسی قدرت موتور و تاثیرات آن بر روی بدنه سفینه صورت می‌دهند. اکنون با توجه به نتایج آزمایش صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود که شرکت اسپیس ایکس در آینده نزدیک سفینه SN9 یا همان Serial No.9 را به آسمان بفرستد تا آزمایش ثانویه خود را صورت دهد. این آزمایش‌ها در مرحله سوم جدی‌تر خواهند شد و SN9 قرار است راهی که SN8 موفق به پیمایش آن نشد را طی کند.


بیشتر بخوانید


آزمایش ناموفق سفینه SN8

آزمایش ناموفق سفینه SN8

ماه گذشته در تاریخ ۹ دسامبر شرکت اسپیس ایکس سعی کرد تا سفینه SN8 را با سه موتور Raptor برای آزمایش به پرواز در آورد که متاسفانه این سفینه به هنگام فرود بر سطح زمین منفجر شد. این سفینه توانست در آزمایش آخر خود ۱۲.۵ کیلومتر به آسمان برود و سپس به سطح زمین برگردد. متاسفانه سفینه مذکور در فرود نتوانست سرعت خود را به میزان لازم کم کند و به همین دلیل انفجار صورت گرفت. این در حالی است که SN8 تقریبا تمامی قسمت‌های دیگر آزمایش را با موفقیتی چشم‌گیر پشت سر گذاشته بود.

با وجود اتمام ناموفق آزمایش صورت گرفته بر روی SN8 ایلان ماسک فرآیند آزمایش را به صورت کلی یک موفقیت بزرگ نامید و از انفجار سفینه اندوهگین نشد. گفتنی است؛ شرکت اسپیس ایکس سعی دارد سفینه‌هایی برای بردن انسان‌ها به ماه و مریخ طراحی کند. هدف اصلی این مجموعه امکان استفاده دوباره از سفینه‌ها است و مسئولان این شرکت می‌خواهند هزینه‌های سفر به فضا به حداقل برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار