مدیرکل بنیاد شهید استان کرمانشاه گفت : ۱۷ دی ماه سال ۵۷ روز شهادت خردسال‌ترین شهید انقلاب است .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام هادی عسگری مدیرکل بنیاد شهید استان کرمانشاه در مورد خردسال‌ترین شهید انقلاب گفت : ۱۷ دی ماه سال ۵۷ روز شهادت خردسال‌ترین شهید انقلاب است. کودکی هشت ساله که با مشت‌های گره کرده به مقابله با رژیم ستم‌شاهی پرداخت و در این راه جانش را در طبق اخلاص گذاشت.

او گفت : شهید ابوالمحسن توسلی ساعت ۱۲ ظهر ۱۷ دی ماه ۱۳۵۷ پس از اتمام راهپیمایی علیه رژیم پهلوی در مسجد جامع این شهرستان در نزدیکی شهربانی چهارراه شهدا (ناهید سابق) توسط مزدوران رژیم ستم شاهی که مسلمانان مقلد امام (ره) را به گلوله بسته بودند، پس از اصابت گلوله‌ای به سمت چپ سرش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

عسگری افزود: شهید ابوالمحسن توسلی سال ۱۳۴۹ در شهرستان کنگاور و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد و بعد از گذراندن دوران طفولیت راهی مدرسه شد و با توجه به مدارک و سوابقی که از آن شهید در مدرسه به جا مانده، از لحاظ تحصیل و اخلاق در بین همسالانش شاخص بود.

عسگری اشاره‌ای هم به مردمی بودن انقلاب اسلامی داشت و افزود: اینکه در بین شهدای انقلاب شهدای کودک، جوان و پیر و زن و مرد و از همه اقشار جامعه دیده می‌شوند، نشان از مردمی بودن انقلاب اسلامی ایران دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.