مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: سرمایه‌گذاری انجام‌شده در بخش صنایع‌دستی در ۹ ماهه امسال ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

به‌گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  حبیب یزدان‌پناه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت : امسال ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بخش صنایع‌دستی استان سرمایه‌گذاری و هفت میلیارد ریال نیز تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان و فعالان این بخش پرداخت شد.


بیشتر بخوانید


او  افزود : هم‌اکنون بیش از ۱۵ هزار هنرمند و صنعتگر در قالب مشاغل خانگی و کارگاه‌های تولید انفرادی و گروهی در استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد کرامت رضوی با هدف ایجاد و تثبیت اشتغال در بخش صنایع‌دستی استان افزود: بر این اساس تسهیلاتی قریب به ۱۰ میلیارد ریال به فعالان این بخش پرداخت می‌شود.

او گفت: علاوه بر پرداخت تسهیلات، برنامه‌ریزی آموزش و نظارت بر تولید، استانداردسازی و افزایش کیفی محصولات و بالا بردن بهره‌وری آثار صنایع‌دستی در کارگاه‌های تولیدی از دیگر اقدامات در راستای همکاری مشترک با بنیاد کرامت رضوی است.

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.