مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، حجم سرمایه‌گذاری در مراکز گردشگری این استان در ۹ ماهه امسال را ۲۵۶۶ میلیارد و ۶۷۱ میلیون ریال برشمرد.

به‌گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   حبیب یزدان‌پناه  مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: از این رقم، ۲۱ میلیارد و ۳۹ میلیون ریال در بخش دولتی و ۲۵۴۵ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال در بخش خصوصی، حجم سرمایه‌گذاری در۹ ماهه گذشته امسال بوده است.


بیشتربخوانید 


او ادامه داد: مرکز تفریحی گردشگری، هتل، اقامتگاه‌ها بوم‌گردی، مجتمع اقامتی پذیرایی و بین‌راهی، کمپینگ گردشگری و سفره‌خانه سنتی ازجمله پروژه‌های استان است که با هدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با بیان اینکه تعدادی از این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد دارند و بهره‌برداری از آن‌ها امسال پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۵۷ مرکز اقامتی، رفاهی و پذیرایی در استان وجود دارد که ظرفیت پذیرش بیش از یک هزار نفر را دارند.

او افزود: خراسان شمالی با بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آئین‌های اقوام مختلف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.