وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال‌های ۹۲ تا ۹۹ هر روزه به طور متوسط ۲۸ کلاس درس به فضا‌های آموزشی کشور اضافه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح متمرکز ٧۴ پروژه آموزشی و پرورشی پنج استان کشور در مشهد با نام سردار شهید سلیمانی، گفت: توسعه فضا‌های آموزشی یکی از سیاست‌های این دولت است.

او افزود: اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و همچنین کمک‌های شایان قدردانی خیرین مدرسه ساز بیش از چهار برابر شده است و بسیج سازندگی، نیرو‌های جهادی، خیرین مدرسه ساز و دولت همه در کنار هم در عرصه مدرسه سازی پیشقدم هستند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: توزیع مناسب فرصت‌های یادگیری به معنای گام نهادن در مسیر عدالت آموزشی است و منشا بسیاری از نابرابری‌ها در جوامع، نابرابری در دسترسی به فرصت‌های آموزشی است.

حاجی میرزایی بیان کرد: نظام آموزشی باید از دانش محوری به سمت تربیت محوری و مهارت محوری میل کند. کتاب هم ابزار انتقال محتوای آموزشی است، اما در سند تحول از قرار دادن دانش‌آموزان در موقعیت‌های یادگیری یاد می‌شود که در این مدل کتاب لازم است، اما کافی نیست.
 
او با بیان این که سند تحول بنیادین ما را به سمت حیات طیبه سوق می‌دهد تصریح کرد: با احداث این گونه مدارس، اعمال مدیریت یکپارچه بر کل فرایند تعلیم و تربیت، توسعه عدالت آموزشی، صرفه‌جویی در منابع و استفاده بهینه از منابع انسانی، امکانات و فضا‌های آموزشی محقق خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که مدرسه باید کانون تحول و تربیت محله و همچنین نقطه اتصال، ارتباط و پیوند اعضای محله باشد تاکید کرد: افزایش تعاملات اجتماعی عامل رشد ظرفیت‌های ذهنی و بلوغ اجتماعی می‌شود.

حاجی میرزایی با بیان این که سیستم گرمایشی تمام مدارسی که گازرسانی شده‌اند ایمن و استانداردسازی شده است اظهار کرد: سازمان نوسازی مدارس کشور بایستی تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.
 
انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.