رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهربابک از پیدا شدن یک قطعه کرکس سیاه در منطقه رباط شهربابک خبر داد .

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدحسین شمس الدینی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهربابک گفت: یک کرکس سیاه در منطقه رباط شهربابک توسط یک دوستدار محیط زیست پیدا شد.

او افزود: این پرنده که در مسیر مهاجرت فرعی کریدور شمال - جنوب در حال پرواز بوده به دلیل ضعف جسمانی از دسته جدا شده است، پس از اقدامات اولیه هم اکنون وضعیت جسمانی پرنده رو به بهبود است.

شمس الدینی از محمدصادق شیرپور که از این کرکس نگهداری می‌کند و ارتباط تنگاتنگی با اداره محیط زیست را دارد تشکر کرد و گفت: پس از اطمینان از بهبودی کامل، این پرنده در یکی از زیستگاه‌های شهرستان رهاسازی می‌شود.

او با بیان اینکه هر ساله تعداد زیادی از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی همچون اردک سر سبز، باکلان، بوتیمار و... در آبگیر‌های شهرستان به مدت چند هفته در شهربابک مهمان می‌شوند، بیان داشت: در پایش‌های مستمر از سوی اداره محیط زیست احتمال هرگونه تلفات به دلیل بیماری‌هایی همچون آنفولانزای پرندگان ارزیابی و در صورت مشاهده تلفات به اداره دامپزشکی گزارش می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهربابک تصریح کرد: نیرو‌های مردمی به عنوان حافظان اصلی طبیعت کمک شایانی به حفظ تنوع زیستی شهرستان می‌کنند و در همین جا لازم است از عموم مردم به ویژه حامیان محیط زیست شهرستان تشکر و قدردانی کنم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: کرکس ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار