مسئول روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست سیرجان از دستگیری متخلف زنده گیری دلیجه با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،صادق خزیمه، مسئول روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست سیرجان گفت: طی تماس تلفنی دوستداران محیط زیست مبنی بر زنده گیری پرنده شکاری دلیجه که حکم شکار جانور را دارد، پس از بررسی موضوع و شناسایی متخلف با هماهنگی مرجع ذیصلاح قانونی و اخذ نیابت قضایی مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان از منزل متهم بازرسی کردند که در پی آن یک دلیجه و یک قبضه اسلحه بادی کشف و ضبط شد.

او با اشاره به اینکه در بحث شکار و صید بدون هیچ ملاحظه‌ای با افراد خاطی براساس قانون برخورد می‌شود، افزود: جریمه ناشی از ضرر و زیان وارده به محیط زیست در خصوص زنده گیری و یا شکار به ازای هر دلیجه به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال است که در صورت ماده بودن جنسیت پرنده به ۹۰۰ میلیون ریال افزایش می‌یابد و متهم موظف است مبلغ جریمه را به حساب دولت واریز کند.

خزیمه ادامه داد: دلیجه از پرندگان بومی ایران و شکاری از تیره شاهینیان است که با تکنیک خاص خود در شکار طعمه، از گونه‌های دیگر به خوبی تشخیص داده می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار