رییس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: با وجود پایش های مستمر در مناطق پرخطر این شهرستان، موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.

مهدی بماندشتی رییس شبکه دامپزشکی فهرج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  گفت: به منظور پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، اکیپ مشترکی از اداره دامپزشکی و سازمان محیط زیست تشکیل و از محل رودخانه دشتوک واقع در دهنوآزادگان این شهرستان که محل تجمع و استراحت پرندگان مهاجر است، بازدید به عمل آمد که در این بازدید هیچ گونه پرنده مشکوک به بیماری یا تلف شده ای مشاهده نشده است.

او افزود: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، بیماری ویروسی مشترک بین انسان و طیور است که در صورت بروز در واحد‌های روستایی یا صنعتی با تلفات ۱۰۰ درصد مواجه می‌شوند.

بماندشتی با تاکید بر اینکه پرندگان آبزی، وحشی و مهاجر بدون ابتلا به این بیماری می‌توانند ویروس را تا مسافت‌های طولانی انتقال دهند، به صاحبان و فعالان پرورش طیور شهرستان برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشنی و قرنطینه‌ای هشدار داد.

او با اشاره به اینکه با شروع فصل سرما، ترس انتقال آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان وجود دارد و شیوع آن در صنعت طیور مشکل ساز است، بیان داشت: متاسفانه امکان انتقال این بیماری به جوامع انسانی نیز وجود دارد که خواهش ما از همه شهروندان این است که تحت هیچ شرایطی از مرغ زنده استفاده نکنند و گوشت سفید و مرغ مورد نیاز خود را از واحد‌های عرضه کننده‌ای که از کشتارگاه‌های مجاز تهیه می‌کنند، خریداری کنند.

رییس شبکه دامپزشکی فهرج همچنین از شهروندان خواست: از شکار پرندگان مهاجر که در زمان آبیاری در باغ‌ها حضور دارند خودداری کنند و در صورت مشاهده تلفاتی از پرندگان موارد را به اداره دامپزشکی این شهرستان و یا شماره ۴۴۲۸۱۰۰۸ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار