مدیرعامل آبفای چهارمحال‌ و بختیاری گفت: در حال حاضر ۵۰ روستای استان با تانکر و به صورت سیار آب‌رسانی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمدرضا محمدی مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب چهارمحال‌ و بختیاری گفت: از مجموع روستا‌های استان ۵۰ روستا لوله‌کشی شده‌اند، اما منابع آبی آن‌ها به علت شرایط اقلیمی خشک شده و در حال حاضر با تانکر و به صورت سیار آب‌رسانی می‌شوند.

 او با بیان اینکه جمعیت این روستا‌ها از یک تا ۶۰ خانوار متغیر است افزود: سه روستای چهراز، جغدان و حیدرآباد، در شهرستان کیار، دو روستای مور و تلتاک در شهرستان اردل و تعدادی نیز در بخشی از سرخون و مابقی روستا‌ها از جمله دودراه، ساطح، کلکه در شهرستان لردگان و سردشت از جمله این روستا‌ها می‌باشند.

محمدی با بیان اینکه ۱۱۵ روستا در استان که دارای چشمه می‌باشند، لوله‌کشی شده‌اند و نیاز به آب‌رسانی سیار ندارند، اظهار کرد: بیشتر این روستا‌ها در شهرستان کوهرنگ و اردل هستند همچنین دو روستای دولت‌آباد خاکی و اوج بقاز در شهرستان شهرکرد، دو روستای کرسنک و ورعبدالله در شهرستان بن، چهار روستای سرخور، گاو توت، مریک و کرچ اولیا در شهرستان کیار و ۸ روستا در شهرستان اردل چنین شرایطی دارند.


بیشتر بخوانید


او اظهار داشت: از این ۱۱۵ روستا ۲۸ روستا بیش از ۲۰ خانوار، ۳۵ روستا بالای ۱۰ خانوار و ۵۲ روستا زیر ۱۰ خانوار جمعیت دارند.

محمدی در پایان با بیان اینکه قسمتی از شهر سرخون نیز هنوز با تانکر آب‌رسانی می‌شود، گفت: پروژه لوله‌کشی در روستا‌هایی نظیر گاوتوت، ده‌گاه و گاه‌کده در حال اجراست که اتمام پروژه‌ها بسته به میزان اعتبار دارد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار