هم اکنون ۲۴۰ گروه جهادی بسیج سازندگی در استان چهارمحال و بختیاری فعال است.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مسئول بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری در حاشیه همایش گرامیداشت سالروز تشکیل این قشر و تجلیل از گروه‌های جهادی برتر در شهرکرد، از سازماندهی و فعالیت ۲۴۰ گروه جهادی با رویکرد محرومیت زدایی و خدمت به نیازمندان در استان خبر داد.

سرهنگ دوم پاسدار هوشنگ فولادی گفت: این گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف از جمله عمرانی، علمی، آموزشی، فرهنگی، تبلیغی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی خدمت می‌کنند.

وی افزود: در سال گذشته، ۶۳ هزار و ۳۲۲ نفر روز اعزام اردوی جهادی به مناطق محروم چهارمحال و بختیاری صورت گرفت.

فولادی اضافه کرد: در سال ۹۶ همچنین ۱۴۹ تیم پزشکی به بیماران نیازمند در مناطق محروم استان خدمت رسانی کردند.

وی ادامه داد: ساخت، مرمت و بازسازی ۱۱۰ مورد مسجد، خانه عالم، غسالخانه، مسکن محرومان، آب رسانی به منازل و مزارع، کاشت ۱۵ هزار اصله نهال در کانون‌های گرد و غبار استان خوزستان و ساخت ۱۷۰ واحد مسکونی موقت برای زلزله زدگان کرمانشاه، از مهم‌ترین خدمات گروه‌های جهادی چهارمحال و بختیاری در سال گذشته بود.

فولادی، حمایت از متقاضیان ایجاد اشتغال در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی، تهیه جهیزیه برای زوج‌های نیازمند، تهیه و توزیع البسه و لوازم التحریر برای دانش آموزان مناطق محروم، کمک به کشاورزان در زمینه آموزش، آبرسانی و برداشت محصول را از دیگر فعالیت‌های جهادی بسیج سازندگی در استان برشمرد.

سازمان بسیج سازندگی در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۹ به فرمان رهبر معظم انقلاب (دام ظله) و با هدف استفاده از نیرو و انگیزه با نشاط جوانان برای سازندگی کشور تشکیل شد.

انتهای پیام/ش

تجلیل از گروه‌های جهادی برتر چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار