رییس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان گفت: با پیگیری و تلاش اعضای شعبه زندان شورای حل اختلاف شهرستان کهنوج، رضایت اولیای دم برای یکی از محکومین به قصاص نفس زندان کهنوج جلب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی تقی زاده، معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان گفت: با پیگیری و تلاش اعضای شعبه زندان شورای حل اختلاف شهرستان کهنوج رضایت اولیای دم برای یکی از محکومین به قصاص نفس زندان این شهرستان جلب شد.

او افزود: محکوم علیه این پرونده از سال ۹۸ به جرم قتل عمد به قصاص نفس محکوم شده و در زندان کهنوج تحمل حبس می‌کرده که با وساطت و تلاش وافر اعضای شعبه ویژه زندان این شهرستان و با حضور اولیای دم در زندان و ارائه راهنمایی‌های لازم؛ سرانجام گذشت و رضایت ایشان جلب و مراتب  برای سیر مراحل قانونی و قضایی انجام شد.

تقی زاده  با اشاره به اینکه بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام، یکی از اساسی‌ترین ارزش‌ها و مکارم اخلاقی در زندگی اجتماعی و روابط انسان‌ها گذشت از خطای دیگران و پذیرش عذر آنان است، بیان داشت: این ویژگی می‌تواند دشمنی‌ها را ریشه کن کرده و محبت و دوستی را در پی داشته باشد؛ زیرا آدمیان در روابط اجتماعی در تعامل با یکدیگر قطعا دچار اشتباه و حتی ظلم نسبت به هم نوعان خود می‌شوند؛ بنابراین به منظور صیانت از استحکام روابط فی ما بین، لازم است که عذرخواهی‌ها را پذیرا باشیم.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان تصریح کرد: بهره‌گیری از محبوبیت و اقتدار افراد ریش سفید و صاحب نفوذ و معتمدان محلی ظرفیت بسیار خوبی برای حل و فصل و سازش در این گونه پرونده‌ها را فراهم می‌کند.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار