مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: روند خشکسالی طی ۱۲ سال اخیر، همچنان این استان را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهران چراغپور سرپرست هواشناسی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این استان همچنان با روند خشکسالی طی ۱۲ سال اخیر  مواجه است و به عنوان تهدیدی برای این استان مطرح است.

او با بیان اینکه بارش‌های سال آبی جاری بیش از میانگین بلندمدت نیست افزود: با توجه به اینکه میانگین نرمال بارش‌های استان در هر سال آبی ۵۸۰ میلیمتر است که با این روند بارشی کسری ۷۰۰ میلیمتری جبران نمی‌شود.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به روز‌های بدون بارش دی‌ماه در این استان، اظهار داشت: با تغییر اقلیم و گرم‌تر شدن هوا به ویژه در منطقه زاگرس،  پیش‌بینی شده بارش‌های زمستان سال آبی استان در حد نرمال و یا کمتر از آن باشد.

سرپرست هواشناسی چهارمحال و بختیاری از کاهش هشت درصدی بارش‌های این استان در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت خبر داد و گفت: این روند کاهشی در دی ماه تداوم خواهد داشت، اما پیش‌بینی می‌شود در بهمن بارش‌های موثری رخ دهد.

چراغپور در خصوص تغییرات دمای استان نیز اظهار داشت: میانگین دمای پاییز امسال استان یک درجه افزایش داشته، اما در فصل زمستان دما در روند طبیعی خود قرار گرفته است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار