رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‎شرقی گفت: چالش‌ها و مشکلات صنایع از طریق شبکه عظیم حدود ١١ هزار عضوی شرکت‌های فناور و دانش بنیان کشور رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،عبدالرضا واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‎شرقی در نشستی با مدیر عامل شرکت کلرپارس پس از افتتاح واحد تحقیق و توسعه این شرکت در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: صنایع با استقرار واحد تحقیق و توسعه می‌توانند به دانش و فناوری مورد نیاز خود دست یابند.

اوافزود: استقرار واحد تحقیق و توسعه صنایع در پارک علم و فناوری، بهترین شیوه بهره مندی صنایع از دستاورد‌های شرکت‎های فناور و دانش بنیان است.

اوتاکید کرد: با برگزاری جشنواره‌های ایده و رویش مشترک می‌توان ایده‌های جدید مورد نیاز هر صنعت را شناسایی و با استفاده از دانش فناوران گام‌های عملی برای رفع مشکلات صنایع برداشت.

ابوالفضل باباپور مدیرعامل شرکت کلرپارس نیز بر استفاده از ظرفیت‌های عظیم موجود در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: این شرکت به دنبال تولید محصولات دانش بنیان با فناوری بالا است.

 اواعلام کرد: به دنبال آن هستیم که بسیاری از مواد اولیه وارداتی مورد استفاده در کلر پارس توسط محققان داخلی بومی سازی شود.

او اظهار کرد: در ماه‌های گذشته پیشرفت‌های چشمگیری در میزان و تنوع تولیدات این مجموعه اتفاق افتاده است و به دنبال بهبود هرچه بیشتر تولیدات با بهره مندی از توان شرکت‌های فناور مستقر در پارک هستیم.

با افتتاح واحد تحقیق و توسعه کارخانه کلرپارس در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی همکاری مشترک دو مجموعه آغاز شد.

بر اساس تفاهم نامه‌ای ۲ طرف توافق کردند در زمینه‌های انجام طرح‌های پژوهشی، تحقیقاتی و توسعه فن آوری مشترک، بهره مندی از توانمندی‌ها و خدمات پارک، شناسایی و تعریف نیاز‌های پژوهشی و فن آوری کلرپارس، برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی و مشاوره و معرفی متخصصان و پژوهشگران مورد نیاز با یکدیگر همکاری کنند.

شرکت کلر پارس علاوه بر تامین بخش عمده‌ای از کلر و سودسوزآور کشور به ۲۶ کشور محصولات خود را صادر می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.