مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در زیستگاه‌های استان ۳۵۶ مورد پرونده تخلف در حوزه صید و شکار تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست و انجام گشت و کنترل مستمر در زیستگاه‌های استان ۳۵۶ مورد پرونده تخلف در حوزه صید و شکار تشکیل شده است.

او افزود: طی این مدت ۳۰ قبضه سلاح غیرمجاز شکاری و ۵۹ قبضه سلاح مجاز شکاری کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از پیگیری تصویب منطقه حفاظت شده انزان مشگین شهر در شورایعالی حفاظت محیط زیست خبر داد و گفت: منطقه حفاظت شده انزان مشگین شهر ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت دارد و در صورت ثبت این منطقه، مساحت مناطق چهارگانه استان از ۷/۸ درصد به حدود ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

شهند اظهار داشت: ممنوعیت شکار در مناطق گندیمن مشگین شهر و خروسلو بیله سوار نیز تمدید شده و تا سال ۱۴۰۳ این دو منطقه به عنوان مناطق شکار ممنوع مورد حفاظت محیط زیست قرار خواهند گرفت.

او با بیان اینکه در حوزه محیط زیست طبیعی و از طریق اعتبارات ملی، تعمیر و تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی مناطق حفاظت شده آق داغ خلخال و نئور انجام شده است، ادامه داد: در منطقه آق داغ خلخال ۳۶ تابلو زیست محیطی آموزشی، هشداری و اطلاع رسانی نصب شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: آموزش‌های زیست محیطی چهره به چهره برای اهالی منطقه نیز انجام شده است و طبق آخرین سرشماری شاهد افزایش ۲۵ درصدی قوچ و بز در این مناطق هستیم.

شهند با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی جمعیت کل و بز در زیستگاه‌های جنوب استان بیان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده برای ۵ سال آینده در تلاش هستیم حیات وحش این منطقه را ۴۰ درصد افزایش دهیم و با محقق شدن این مهم ارتقای منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال به بالاترین سطح حفاظتی فراهم خواهد شد.

او با بیان اینکه ۶ تالاب استان جزو تالاب‌های حفاظت شده هستند، گفت: در خصوص ثبت تالاب میل مغان در کنوانسیون رامسر، آب منطقه‌ای دارای یک سری ملاحظات است که در حال انجام بحث‌های کارشناسی هستیم به طوری که پیش بینی می‌شود در صورت همکاری آب منطقه‌ای این اتفاق تا تابستان سال آتی بیفتد و این تالاب ثبت بین المللی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به ممنوعیت صید و شکار در استان از دوستداران محیط زیست خواست هرگونه تخلف در این حوزه را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.