مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از آغاز شمارش پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در منابع آبی استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از آغاز شمارش پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در منابع آبی استان خبرداد و گفت: در این سرشماری ضمن پایش منابع آبی، سلامتی پرندگان نیز مورد بررسی و دقت قرار می‌گیرد.
 
هاشمی افزود: برنامه سرشماری پرندگان آبزی کنار آبزی و مهاجر استان در آبگیرها، رودخانه‌ها، تالاب‌ها و منابع آبی استان آغاز شده است.
او بیان کرد: همه ساله به منظور بررسی روند تغییرات جمعیت گونه‌ها در سطح استان به خصوص حاشیه رودخانه‌ها توسط کارشناسان این اداره کل از ۱۴ تا ۲۰ دی به مدت یک هفته پرندگان آبزی و کنار آبزی در ۷ شهرستان استان شمارش می‌شوند.
 
هاشمی گفت: همه ساله پرندگان بومی و مهاجر به سواحل رودخانه‌های استان مهاجرت می‌کنند و تا وقتی که شرایط اقلیمی مساعد باشد در این سواحل باقی می‌مانند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: منابع آبی استان مکانی مناسب و مساعد برای زیست و بازتوانی پرندگان است امسال پیش بینی می‌شود بدلیل مساعد بودن شرایط جوی این تعداد پرندگان با افزایش مواجه باشند.
 
هاشمی روش شمارش را مشاهده مستقیم با استفاده از دوربین و تلسکوب بیان کرد و گفت: منابع آبی استان اعم از رودخانه ها، دریاچه پشت سد ها، آبگیرها، تالاب‌ها و منابع آبی استان از تاریخ ۱۴ لغایت ۲۰ دی به مدت یک هفته توسط کارشناس و محیط بان با استفاده از دوربین و تلسکوب شمارش می‌شوند.

او بیان کرد: با توجه به شرایط جوی مساعد و مهاجرت بیشتر پرندگان به استان از مردم تقاضامندیم همانگونه که در آئین اسلام اشاره و توصیه شده پناه دهنده خوبی برای پرندگان و حیات وحشی باشیم که به ما پناه می‌آورند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.