عضو شورای اسلامی شهر شیراز با ابراز تاسف از اینکه برخی حافظه بلندمدت یک شهر دو میلیونی (شیراز) را به سخره گرفته‌اند، تاکید کرد: شورائیان از تصمیمات هیجانی و سیاسی که موجب هدر رفت بیت‌المال می‌شود، اجتناب کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدتقی تذروی در صحن علنی شورای شهر شیراز گفت: با آغاز شورای پنجم شیراز، ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۰ واقع در گویم تعطیل شد، اما اکنون و بعد از گذشت چند سال برخی دوستان آن را با سر و صدا و پوشش خبری بسیار افتتاح می‌کنند.

او با طرح این سئوال که اگر یک مجموعه فاقد کارآئی بوده و تعطیل شده است چرا مجددا راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: البته مردم با این نوع عملکرد‌ها که در سطح بالاتر هم مشاهده شده آشنا هستند، اینکه یک روز کارت سوخت را جمع می‌کنند و روز دیگر مورد آن را استفاده قرار می‌دهند. یک روز مسکن مهر را بد و روز دیگر با تغییر نامش به مسکن ملی اجرایش را دنبال می‌کنند.

تذروی اظهار کرد:‌ای کاش بجای این سیاسی کاری‌های بیهوده، منافع ملی را در نظر گرفته و موجب یاس و سرخوردگی آحاد جامعه نمی‌شدیم.

او همچنین خواستار ورود جدی قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی به مسئله گرانی و کمبود کالا‌های اساسی و برخورد قاطعانه با متخلفان در هر جایگاهی شد.

این عضو شورای شهر شیراز همچنین از شهردار این کلانشهر خواست تا اولویت بودجه ۱۴۰۰ شهرداری شیراز را به اتمام پروژه‌های نیمه تمام و توجه به مناطق کمتر برخوردار در راستای توسعه متوازن و عدالت اجتماعی قرار دهد.

ناراحتی تاکسیرانان از ادغام ۲ سازمان

تذروی در بخش دیگری از سخنان با تاکید بر اینکه ادغام دو سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و سازمان حمل و نقل مسافر موجب ایجاد تعارض منافع و عدم رضایتمندی در خدمات و سرویس به رانندگان تاکسیرانی شده، خواستار تفکیک این دو سازمان و برگشت آن‌ها به حالت سابق شد.

او یادآور شد: ادغام دو سازمان فوق بنا به دستور وزارت کشور در دوره چهارم شورای شهر شیراز انجام شد، اما لازم است همانند شهر اصفهان این دو سازمان از یکدیگر جدا شوند.

این عضو شورای شهر از شهردار شیراز خواست تا در یک لایحه موضوع فوق را به شورا انعکاس و نهایتا این مهم در شورای شهر به سرانجام برسد.

تذوری همچنین ضمن تسلیت ایام فاطمیه، از مجموعه‌های مرتبط با شهرداری شیراز خواست تا در دهه دوم فاطمیه اقدامات قوی‌تر و پر رنگ تری در فضای شهری در دستور اجرا قرار گیرد.

او با تسلیت سالگرد شهادت سپبهد سلیمانی و همرزمانش شهیدش، افزود: این شهید والا مقام با نثار جان خویش، جبهه و جغرافیای مقاومت را منسجم و تقویت کرد و نقشه استکباری و استعماری خاورمیانه جدید را در نطفه خفه و منطقه را از لوث اشرار تروریست وابسته به دستگاه‌های آمریکایی و صهیونی پاک کرد.

تذوری همچنین با اشاره به قرار گرفتن در ماه‌های پایانی فعالیت شورای پنجم، لزوم پاسخگویی به وعد‌ها و شعار‌ها را یادآور شد و با تاکید براینکه شورائیان نباید به بازی و وعده‌های سیاسی و تبلیغاتی ورود کنند، گفت: باید بر واقعیات متمرکز شویم نه بر مواردی که می‌دانیم بخشی از آن‌ها خارج از عمر این شورا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار