نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار با مدیران صنعت آب و برق استان ضمن قدردانی از وزیر نیرو، پویش هر هفته_الف_ب_ ایران را برای مردم دلگرم‌کننده و امیدبخش توصیف کرد.

چالش‌های صنعت آب و برقبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حجت الاسلام و المسلیمن سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار اعضای شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان با قدردانی تلاش وزات نیرو برای اجرا و تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و عمرانی در قالب پویش #هر هفته _الف _ ایران گفت: در طول ۴ دهه گذشته از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی خدمات ارزشمندی در حوزه تامین آب و برق مشترکان این بخش‌ها صورت گرفته بطوریکه هم اکنون تمامی روستا‌های بالای ۵ خانوار نعمت برق برخوردارند.

او بااشاره به پویش #هر هفته _الف _ ایران مایه دلگرمی مردم است  گفت: در کناراین تلاش‌ها همچنان کمبود‌هایی در تامین آب و برق داریم و در ساعات افزایش مصرف قطعی‌های مکرری را شاهد میشویم که موجب نارضایتی عمومی شده است.

او چالش‌های صنعت آب و برق را یادآور شد و ادامه داد: انتقال آب ارس و رزینه رود به تبریز، آبگیری سد شهید مدنی، بهسازی شبکه‌های فرسوده انتقال آب، تامین برق صنایع، تاخیر در تحویل پروژه‌های برق توسط پیمانکاران و ضعف عملکرد برخی از پیمانکاران از جمله مشکلاتی است باید در جهت رفع آن‌ها با راهکار‌های عملیاتی و اساسی، تلاش‌های مضاعفی صورت پذیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه از امروز مسئولان آب و برق پیش بینی‌های لازم را برای ایام کم آبی و اوج مصرف داشته باشند افزود: مسئولان این حوزه وظیفه دارند، از بروز مشکلات قابل پیش بینی، پیشگیری کنند، اما نباید فراموش کرد که تنها راه نجات کشور مدیریت و اصلاح الگوی مصرف مشترکان آب و برق است.

 حجت الاسلام و المسلیمن آل هاشم با تاکید بر اینکه یک لامپ اضافه هم باید خاموش شود گفت:امروزه زندگی مردم از همه جهات به برق وابسته است، پس باید در مصرف آن از هر گونه اصراف بپرهیزیم، تا از مشکلات بعدی جلوگیری کنیم. 

 غفاززاده رئیس شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام یافته در قالب پویش #هر هفته _الف _ ایران افزود: از مجموع ۲۲۷ پروژه کشور در سال ۹۸، که با ۳۳ هزار میلیارد تومان اجرا شد، ۱۷ پروژه به آذربایجان شرقی اختصاص داشت، که با اعتباری نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان در قالب این پویش به بهره برداری رسید.

او افزود: در سال جاری هم در حوزه صنعت آب و برق، از مجموع ۲۵۰ پروژه کشور، ۲۵ پروژه به آذربایجان شرقی اختصاص دارد که برای اجرای آن بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد شد ،که از نظر تعداد و اعتبار ۱۵ درصد کل پروژه‌های کشور را شامل می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.