حدود ۵ تن ذرت و جو جهت تغدیه قو‌های مهاجر در تالاب سرخرود با همکاری سازمان دامپزشکی کشور و فعالان محیط زیست تامین شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: حدود ۵ تن ذرت و جو جهت تغدیه قو‌های مهاجر در تالاب سرخرود با همکاری سازمان دامپزشکی کشور و فعالین محیط زیست طی هفته اخیر تامین شد.

او افزود:با توجه به سرمای هوا در عرض‌های بالای جغرافیایی جمعیت قو‌ها در تالاب بین المللی فریدونکنار افزوده شده و به بیش از ۴۵۰۰ قطعه رسیده است.

ابراهیمی گفت: معمولا چند روز پس از مهاجرت قو‌ها به تالاب، منابع غذایی محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صورت عدم تغذیه کمکی، قو‌ها ناچار به جابجایی در آبگیر‌های اطراف و دیگر شهرستان‌ها شده که این اتفاق می‌تواند آسیب رسانی و شکار غیر مجاز را نیز در پی داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: با توجه به مشاهده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان امسال در گله قو‌های وحشی، متمرکز کردن گله قو‌ها جهت کنترل و جلوگیری از انتشار ویروس به سایر مناطق و زیستگاه‌ها بیشتر مد نظر قرار گرفته است.

او افزود: به منظور حفاظت موثر از قو‌ها و جلوگیری از آسیب رسانی به این گونه‌های حمایت شده، برنامه تمرکز جمعیت با تغذیه کمکی، همه ساله از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با همکاری انجمن‌ها و دوستداران حیات وحش انجام می‌شود.

تالاب قو‌های سرخرود همه ساله از آبان ماه تا اواخر بهمن ماه، میزبان جمعیت زیادی از قو‌های فریاد کش است که برای زمستان گذرانی به این منطقه از تالاب بین المللی فریدونکنار مهاجرت می‌کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار