رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با اشاره به تدوین و تصویب سند جهش تولید استان طی امسال گفت : این سند قرار است در قالب اجرای ۵۲ پروژه اقتصادی و عمرانی در سطح استان به اجرا در آید .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حبیب الله وفایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با اشاره به تدوین و تصویب سند جهش تولید استان طی امسال گفت : این سند قرار است در قالب اجرای ۵۲ پروژه اقتصادی و عمرانی در سطح استان به اجرا در آید که از این تعداد ۱۹ پروژه اقتصادی و ۳۳ پروژه عمرانی هستند.

او تکمیل سه پایانه شوشمی، شیخ صله و سومار و محور‌های منتهی به این سه پایانه از جمله مهم‌ترین پروژه‌های جهش تولید استان است.

وفایی افزود: برای اجرای این تعداد پروژه اعتباری بالغ بر ۱۵۱۶ میلیارد تومان در کنار ۸.۶ میلیون دلار تسهیلات ارزی در نظر گرفته شده است.

او در خصوص منابع تامین این اعتبارات افزود: بخشی از این اعتبار از محل منابع عمومی است، بطوری که قرار است ۸۶ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات عمرانی ملی تامین شود که بعد از سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به کرمانشاه، این اعتبارات به استان ابلاغ شده است و تاکنون ۲۰ درصد این اعتبارات بصورت نقدی به استان تخصیص شده است.

وفایی ادامه داد: بخش دیگر تامین این اعتبار از محل کمک‌های فنی و اعتباری است که ۶۶ ملیارد تومان اعتبارات این بخش هم به استان ابلاغ شده، اما شرط تخصیص آن این است که دستگاه‌های اجرایی قرارداد پیمانکاران با بانک‌های عامل را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال کرده تا متناسب با حجم پیشرفت پروژه تخصیص اعتبار صورت گیرد.

او افزود: ۶۷ میلیارد تومان دیگر این منابع هم قرار است از محل اعتبارات بودجه استانی، ۲۳۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات بودجه شرکت‌های دولتی، ۸.۴ میلیارد تومان از محل سرمایه گذاری بخش تعاون، ۲۲.۵ میلیارد تومان از بخش تسهیلات سرمایه در گردش از محل منابع داخلی موسسه عامل و ۵۹۱ میلیارد تومان از تسهیلات سرمایه ثابت از محل منابع داخلی موسسه عامل تامین شود.

وفایی گفت: برای تامین بخش دیگر این منابع قرار است ۴۳۹ میلیارد تومان از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی و یک میلیارد تومان از محل منابع مالی تامین شده توسط موسسات و نهاد‌های عمومی غیر دولتی تامین شود.

جلیلیان رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان از کمبود منابع مالی بانک‌ها برای تامین تسهیلات مورد نیاز این پروژه‌ها خبر داد و گفت: متاسفانه برگشت منابع در شهرستان‌های زلزله زده استان ضعیف است و همین امر موجب شده که منابع مالی بانک‌های استان در سطح پایینی قرار داشته باشد.

او افزود: در حال حاضر به دلیل نبود برگشت منابع دچار چالش هستیم و تامین تسهیلات پروژه‌های جهش تولید برایمان دشوار است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.