حمایت دستگاه قضا برای حفاظت از آثار تاریخی شریف‌ آباد مشهد

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی گفت: دستگاه قضائی برای حفاظت از آثار تاریخی در روستای شریف‌آباد مشهد حمایت می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید امیر مرتضوی معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی گفت: پس از آغاز عملیات مرمت در بنای تاریخی رباط‌های شریف‌آباد، برخی از افراد در اراضی زراعی مجاور با تغییر کاربری، به‌صورت غیرمجاز باغ ویلا ساخته‌اند.

او بابیان این‌که سازمان جهاد کشاورزی چندین مرحله به متخلفان تذکر و اخطار داده است، ولی تاکنون اقدامی جدی انجام نگرفته است، افزود: بیم تسری این موضوع به سایر اراضی نیز وجود دارد که مقرر شد با استفاده از ظرفیت تبصره ۲ ماده ۱۰ حفظ کاربری اراضی، موضوع با فوریت و با جدیت از طرف سازمان جهاد کشاورزی پیگیری شود.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: در ورودی این بنای تاریخی و قدیمی چندین باب مغازه مخروبه و قدیمی وجود دارد که مالکیت عرصه آن مربوط به شخص و اعیان آن در اختیار شرکت تعاونی روستایی است و از آنجایی‌ که خطر ریزش دیوار و ورود آسیب‌های جدی وجود دارد، به لحاظ پیشگیری مقرر شد جانشین معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

مرتضوی بیان کرد: با توجه به ساخت‌وساز‌های بافت روستایی و لزوم حفاظت از بنا‌های تاریخی مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با فوریت حریم‌های درجه‌یک، ۲ و سه را برای ساخت‌وساز‌های روستایی مشخص و به بنیاد مسکن ابلاغ کند.

انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.