نویسنده مجموعه رباعی «محسن... محسن... قاسم» از پیوند این دو شخصیت با هم در این کتاب می‌گوید.

سینا دلشادی نویسنده مجموعه رباعی «محسن... محسن... قاسم» در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دلیل نوشتن این کتاب می گوید: ماجرای نوشتن این کتاب به پس از شهادت محسن حججی بر می گردد. موضوع مدافعان حرم موضوع تازه ای نبود و من از همان آغاز اعزام مدافعان حرم ذهنم درگیر آنان شد. زمانی که دیدم شهید حججی دهه هفتادی با تمام وجود، خودش را وقف دین، ملت و انقلاب کرد و تصمیم به سرودن اشعاری در وصف مدافعان حرم و به خصوص شهید حججی کردم.

وی در ادامه گفت: شهید حججی یک نمونه از هزاران نفری است که از کیان دین ما حمایت کرد. به هر حال نسل جوان ما، امام خمینی (ره)، وقایع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را ندیده اند اما چه می شود که از جان شیرینشان می گذرند و این نیازمند نگرش عمیقی است. چه می شود که افرادی که انقلاب، امام و دفاع مقدس را دیده اند دچار انحراف می شوند و در جریان تکفیری ها قرار می گیرند؟

دلشادی درباره منابع سروده های خویش اظهار کرد: من درباره زندگی شهید حججی در ابتدا تحقیق کردم، سپس از روز شهادت وی جرقه شعر نوشتن من شکل گرفت.

این هنرمند درباره نام گذاری کتاب خود بیان کرد: منظور از محسن در عنوان کتاب، محسن حججی است و منطور از قاسم، قاسم سلیمانی است و حس کردم که این پیوند چه قدر مقدس و خوب است.  علی اکبر جریان مقاومت با سیدالشهداء پیوند برقرار کرده است و این که نسل جدید با نسل قدیم پیوند پیدا کرده اند.در واقع  حُسن مطلع کار «محسن حججی» و حُسن ختام آن «قاسم سلیمانی» و ما بین آن سایر مدافعان حرم هستند.

دلشادی درباره بخش مورد علاقه کتاب «محسن...محسن... قاسم» گفته: من این رباعی درباره شهید حججی را بسیار دوست دارم :

«هر کس به دلش میل تویی دارد         در مسلخ عشق سر چه معنا دارد
 یا از در دوست این تمنا دارد            باید حججی شود که بی سر برود»

و این رباعی را نیز در وصف حاج قاسم بسیار دوست دارم: 

«ققنوس شراره شهیدان زنده است     در فتنه نمرود گلستان زنده است

پروانه شدن رسم سلیمانی هاست        چون آتش انقلاب ایران زنده است»

گفتنی است مجموعه رباعی «محسن... محسن... قاسم»  توسط انتشارات سوره مهر وارد بازار نشر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.