ابراهیم اعلایی، مراحل تولید بازی ایرانی «دلاور» با محوریت معرفی قهرمانان ایرانی به کودکان و نوجوانان را تشریح کرد.

ابراهیم اعلایی مدیر انتشارات اعلایی و از فعالان حوزه تولید محصولات کودک، در گفت وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تولید بازی دلاور گفت: نمی‌توان این مسئله را کتمان کرد که هرکسی به اندازه توانش باید محصول فرهنگی برای شهید سلیمانی تولید کند؛ انتشارات اعلایی هم با توجه به تجربه سال‌ها فعالیت در حوزه کودک و نوجوان تصمیم گرفت که محصولاتی در این حوزه تولید کند.


بیشتر بخوانید 


وی افزود: ما پیش از تولید اسباب بازی دلاور هم در زمینه تولید بازی‌های فکری در این چند سال تجربه داشتیم. با توجه به این تجربیات تشخیص دادیم که اگر برای شهید سلیمانی در این زمینه کاری نکنیم، دینمان را به ایشان ادا نکرده ایم. از این رو ایده‌ تولید اسباب بازی با محوریت بازی و سرگرمی نوجوانان در دورهمی‌ها را پرورش دادیم.

این تولیدکننده محصولات کودکان و نوجوانان ضمن تشریح بیشتر بازی دلاور اظهار کرد: فارغ از دوره کرونا که نمی‌توان دورهمی‌ها را برگزار کرد، می‌توان برای  دورهمی‌های خانواده‌ها در روزهای دیگر یا در زمان حضور جوانان و نوجوانان در مساجد، پارک‌ها و پایگاه‌های بسیج، یک بازی سرگرم کننده طراحی کرد که هم زمان فراغت آن‌ها را پرکند و هم سیره شهید سلیمانی را رواج دهد.

وی با بیان اینکه برتری طلبی در آفرینش انسان وجود دارد، ادامه داد:  همین همیشه انسان‌های برتر در نگاه انسان‌های دیگر چایگاهی ویژه دارند، این برتری‌ها در دو بعد جسمی و روحی دیده می شود .کاراکتر‌های غربی مانند مردعنکبوتی و سوپرمن بیشتر از نظر جسمی برتر هستند، اما شخصیت‌هایی مانند شهید سلیمانی نه تنها از بعد جسمی برتر هستند بلکه از نظر روحی و معنوی هم اینگونه اند. از نمونه‌های برتری جسمی ایشان می‌توان به غلبه بر داعش اشاره کرد.

مدیر انتشارات اعلایی گفت: قهرمان‌های خیالی خارجی، زاییده خیال سازندگان این آثار هستند اما قهرمان‌هایی، چون حاج قاسم سلیمانی بر اساس هویت خودشان در میان مردم به قهرمان تبدیل شده اند. قاسم سلیمانی در میان مردم، بیشتر از اینکه یک اسم و فامیل است، هویتی است که هم از نظر جسمی و هم روحی برتری دارد. کسی که هم در میدان نبرد پیروز می‌شود و هم در بعد معنویت، حکمت و اخلاق بی نظیر است.

وی افزود: اگر بتوانیم قهرمانانی مانند شهید سلیمانی را به درستی در قالب یک بازی سرگرم‌کننده و در عین حال آموزنده، به کودکان و نوجوانان معرفی کنیم، می‌توان در یک بازه زمانی طولانی مدت با همکاری و حمایت سایر نهاد‌های فرهنگی همچون صداوسیما ایشان را به  مخاطبان به درستی معرفی کرد.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.