معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: مهدی نامور صنعتگر اردبیلی مقام دوم مسابقه ملی طراحی و ساخت در صنایع دستی را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر محمودی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: مهدی نامور صنعتگر اردبیلی مقام دوم مسابقه ملی طراحی و ساخت در صنایع دستی با محوریت رشته‌های از یاد رفته و در حال فراموشی را کسب کرد.

او افزود: از استان اردبیل هفت اثر در رشته‌های ورنی، جوک‌کاری، ساخت احجام چوبی و صنایع دستی تلفیقی(استخوان و فلز) به این مسابقه ارسال شده بود که هنرمند اردبیلی توانست مقام دوم ایم مسابقه ملی را متعلق به خود کند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه ملی طراحی و اجرای صنایع‌دستی با محوریت رشته‌های احیاشده با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار و از صنعتگر توانمند اردبیلی تجلیل شد.

پیش از این آثار مهدی نامور به عنوان اثر برگزیده دوازدهمین دوسالانه نگاره‌های چوبی کشور در رشته نقش برجسته چوب در سال ۹۴ در ارومیه، نفر دوم جشنواره هنرهای تجسمی و صنایع‌دستی رضوی در رشته هنرهای چوبی _دانشگاه هنر تهران سال ۹۶، نفر اول جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی و صنایع‌دستی رضوی در رشته هنرهای چوبی در دانشگاه هنر اصفهان در سال ۹۴، نفر اول جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی و صنایع‌دستی رضوی در رشته هنرهای چوبی دانشگاه هنر اصفهان در سال ۹۴، نفر اول جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور در رشته هنرهای چوبی در قم در سال ۹۴ را کسب کرده بود.

علاوه بر این موارد، دریافت نشان ملی سال ۹۴ در بخش منبت در اردبیل، دریافت نشان ملی به صورت مشترک در استان البرز و دریافت دو نشان ملی در سال ۹۸ از دیگر مقام‌هایی بودم که توسط این هنرمند کسب شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.