معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال تا پایان آذرماه ۳۵۰ مورد اشتغال جدید در بخش صنایع دستی در سطح استان اردبیل ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  ناصر محمودی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بخش اعظمی از فعالیت‌ها در حوزه صنایع‌دستی اعم از تولید و فروش، با پیگیری‌های انجام‌شده از ابتدای سال تا پایان آذرماه ۳۵۰ مورد اشتغال جدید در بخش صنایع‌دستی در سطح استان اردبیل ایجاد شد.

او با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی شاغلین صنایع‌دستی بیان کرد: در ۹ ماهه امسال ۴۷ نفر از علاقمندان در دوره آموزش شاغلین صنایع‌دستی مناطق روستایی در سطح استان شرکت کرده‌اند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: در این مدت همچنین ۶۰۰ نفر در دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی کوتاه‌مدت حضور یافته و از آموزش‌های مختلف صنایع‌دستی بهره‌مند شدند.

محمودی از برگزاری کارگاه‌های آموزش آشنایی صنعتگران و تولیدکنندگان با تجارت خارجی و داخلی خبر داد و گفت: امسال یک مورد کارگاه در این زمینه برگزار شده که برنامه‌ریزی شده تا در ایام پساکرونا این کارگاه‌ها توسعه یابد.

او افزود: برنامه‌ریزی شده تا در ایام باقیمانده از سال در راستای توسعه آموزش و اشتغال در بخش صنایع‌دستی برنامه‌های مختلفی اجرا شود که تلاش و جدیت بر عملیاتی کردن این برنامه‌هاست.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.