مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از واکسیناسیون رایگان بیش از چهار هزار قلاده سگ صاحب دار علیه بیماری هاری در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،حاج کاظمی مدیرکل دامپزشکی زنجان گفت: از ابتدای امسال تا کنون در استان زنجان چهار هزار و ۴۴۷ قلاده سگ صاحب دار علیه بیماری هاری به صورت رایگان واکسینه شدند. 

او ادامه داد: هاری بیماری ویروسی با میزان کشندگی بالا است که مخصوص گوشتخواران اهلی و وحشی بوده و انسان و سایر حیوانات خونگرم پستاندار به طور تصادفی و غالباً از طریق گزش به آن مبتلا می‌شوند.

او با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین روش‌های پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون سگ‌ها است، گفت: به منظور کنترل و مبارزه با این بیماری همه ساله با توجه به دستورالعمل اجرایی مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور، سگ‌های صاحب‌دار با همکاری بخش غیردولتی مورد واکسیناسیون و قلاده‌گذاری قرار می‌گیرند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان ضمن درخواست از گله‌ داران، دامداران و همچنین افرادی که سگ و سایر حیوانات همدم را نگهداری می‌کنند جهت همکاری لازم با اکیپ‌های واکسیناسیون بخش دولتی و غیر دولتی، اظهار داشت: اولین کسانی که در معرض خطر و ابتلا به این بیماری هستند، خود صاحبان این حیوانات هستندکه باید علاوه بر واکسیناسیون سالانه نسبت به ویزیت و چکاپ دوره‌ای حیوانات خود توسط دامپزشکان اقدام کنند.

 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.