از سال ۲۰۰۱ تاکنون از سوی آمریکا به بیش از ۱۰ کشور جهان حمله مستقیم یا غیرمستقیم شده در حالی که ایران هرگز مورد هجوم قرار نگرفته است و این نشان از دستاورد مهمی است که نتیجه سیاست‌های سلیمانی بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرکز مطالعات راهبردی خلیج فارس اقدام به برگزاری وبیناری (همایش مجازی) با حضور استادان دانشگاه ملی استرالیا درباره شهید قاسم سلیمانی برگزار و از این شهید به عنوان اسطوره‌ای مردمی که حتی مورد احترام و تمجید دشمنان بود، یاد شد.

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز در این وبینار به جایگاه اسطوره‌ای قاسم سلیمانی در هویت ایرانی اشاره کرد و گفت: در زمانه مدرن کنونی به ظهور چنین شخصیت‌هایی نیاز است.

ابراهیم عباسی افزود: حضور بیش از ۱۰ میلیون شرکت کننده در مراسم تشییع سردار سلیمانی را نشانگر ویژگی‌های ممتاز او دانست و گفت: ویژگی دیگری که سردار سلیمانی را به اسطوره‌های ایرانی پیوند داد شهادت سردار به دست دشمن خارجی بود.

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز افزود: اسطوره‌های ایرانی نسبت به دشمنان خارجی حساسیت خاصی داشتند و این موضوع در شهادت سردار سلیمانی نیز نمایان شد و این اشتباه تاکتیکی آمریکاییان بود که به این اقدام خصمانه و ضدبشری دست زدند.

او، شهادت سردار سلیمانی در عراق را دارای بازتاب‌هایی وسیعی عنوان کرد و افزود: با این رخداد پیوند ایرانیان و عراقی‌ها رنگ و بویی دیگر به خود گرفت.

استاد مطالعات ایران در دانشگاه ملی استرالیا در ادامه این بحث به موضوع سردار سلیمانی و معماری امنیت خاورمیانه جدید اشاره کرد و گفت: حدود ۲ سال پیش تحقیقی با همکاری دانشگاه منچستر و دانشگاه ملی استرالیا درباره شخصیت کاریزماتیک و خاص و تاثیر پذیر سیاسی و مذهبی ژنرال قاسم سلیمانی کلید خورد و حدود یکسال پیش با ترور سردار سلیمانی تحقیقات با تغییراتی ادامه پیدا کرد.

علم صالح افزود: سردار سلیمانی ساختار‌های امنیتی را در منطقه به نفع ایران تغییر داد و کسی بود که در صف اول شکل گیری خاورمیانه جدید نقش داشت.. وی تاکید کرد: با این موضوع منطقه وارد ساختار جدیدی شد که در نهایت به فزونی قدرت ایران انجامید بگونه‌ای که از سال ۲۰۱۱ به بعد ایران بعنوان قدرتی منطقه‌ای شناخته شد و این به دلیل دکترین نظامی سلیمانی بود.

صالح گفت: از سال ۲۰۰۱ تاکنون از سوی آمریکا به بیش از ۱۰ کشور جهان حمله مستقیم یا غیرمستقیم شده در حالی که ایران هرگز مورد هجوم قرار نگرفته است و این نشان از دستاورد مهمی است که نتیجه سیاست‌های سلیمانی بوده است.

او، سلیمانی را شخصی دانست که دشمنان نیز از او تمجید کردند و برایش احترام قائلند، آمریکاییان او را قوی‌ترین مرد خاورمیانه می‌دانستند و پای تعریف و تمجید از سلیمانی بسیار زودتر از رسانه‌های ایرانی به نشریه‌های غربی باز شده بود.

اتتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.