مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس، کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و شناسایی راهکار‌های توسعه‌ای را از اولویت‌های مهم در چشم انداز این شرکت دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی بوستانی به مناسبت سالروز تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران، گفت: مجموعه عملکرد شرکت‌های آب و فاضلاب در سال‌های پایانی دهه‌ی سوم فعالیت، قابل قبول بوده است.

او ادامه داد: اثبات دانش فنی، تجربه‌های گران بهای اتکا به درون، ارتقاء آموزش، مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و تجربه، پرورش و به عرصه آوردن نیروی انسانی کارآمد و متخصص، ارتقاء سطح کیفی خدمات در راستای کسب رضایت مندی عمومی، سازماندهی خدمات به هنگام و مستمر را می‌توان از نقاط قوت شرکت‌های آب و فاضلاب برشمرد.

بوستانی ادامه داد: تنگنا‌های اقتصادی و مالی، ضعف‌های ساختاری در نظام تعرفه‌ها و اقتصادی آب شرب، خشکسالی‌های مداوم و افت کمی و کیفی منابع آب، غفلت از الگوسازی و نهادینه سازی مصرف بهینه آب در جامعه و در نهایت ضعف بهره وری سازمانی، ارتقاء و به روزآوری منابع انسانی، ناکامی در پیاده سازی الگو‌های بهره وری، برون سپاری و خصوصی سازی از مهم‌ترین نقاط ضعف موجود شرکت هاست که امیدواریم با همسان سازی شرکت‌های آبفا، مرتفع شود.

او گفت: با توجه به تداوم خشکسالی‌ها و تهدید کاهش سطح کیفی و کمی منابع آب، شرکت‌ها باید با بکارگیری تجارب گران بهای گذشته و با برنامه ریزی‌های مناسب، الگو‌های سازمان‌های بهره ور و متعالی را پیشه‌ی خویش سازند. در همین راستا توجه و توسعه‌ی راهکار‌های درآمدی پایدار، ارتقای بهره وری سازمانی و کیفی سازی و غنی سازی منابع انسانی، توسعه‌ی فعالیت‌های برون سپاری واقعی و اقتصادی، گفتمان سازی مناسب فرهنگ بهینه‌ی مصرف در جامعه و در نهایت تعامل مناسب برای متعادل سازی و اصلاح نظام تعرفه‌ها و اقتصاد آب می‌بایست سرلوحه‌ی فعالیت‌ها و اولویت‌های شرکت‌ها باشد.

مدیرعامل آبفای فارس گفت: چشم انداز و افق آینده‌ی شرکت ها، باید معطوف به کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری همراه با شناسایی و توسعه‌ی راهکار‌های پایدار درآمدی برای شرکت‌ها باشد. به روزآوری سازمانی و انطباق شرکت‌ها همراه با تجدید ساختار آن‌ها و فعال‌تر کردن نقش هیئت مدیره‌ها و ارکان شرکت‌ها در سیاست گذاری‌ها و تصمیم سازی‌ها باید در اولویت کاری آن‌ها باشد.

بوستانی با اشاره به یکپارچه سازی شرکت‌های آبفا شهری و روستایی، یکی از رویداد‌های مهم و اثر بخش که پایان سال گذشته محقق شد را یکپارچه سازی شرکت‌های آبفا روستایی و شهری دانست و ابراز امیدواری کرد تا این اتفاق میمون زمینه ساز خدمت رسانی مطلوب‌تر و رفع محرومیت در عرصه‌ی آبرسانی به مردم کشور به ویژه مناطق محروم استان فارس باشد.

مدیرعامل آبفای فارس با اشاره به مزایا و مصادیق مثبت یکپارچه سازی شرکت‌های آبفا شهری و روستایی، گفت: امیدوارم تا با ادامه‌ی روند همسان سازی‌ها شاهد مطلوب‌تر شدن خدمت رسانی در شهر‌ها و روستا‌های استان فارس باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.