با حضور وزیر نیرو عملیات اجرایی طرح آبرسانی به ۲۹ روستای شهرستان مرودشت آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رضا اردکانیان در ادامه سفر به استان فارس، کلنگ آغاز به‌کار طرح آبرسانی به ۲۹ روستای شرق مرودشت و فاز یک طرح آبرسانی به شهر رامجرد و ۱۷ روستای تابعه این شهرستان را به زمین زد.

علی بوستانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس در این مراسم گفت: به‌دلیل خشکسالی‌های اخیر و وضعیت خاص منابع آبی در سطح استان فارس در راستای رفع معضل و مشکلات آب شرب در روستا‌های شهرستان مرودشت در صدد هستیم تا با اجرای ۵۶ کیلومتر خط انتقال، ساخت و بهره‌برداری از یک هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب با آبدهی حدود ۸۱ لیتر بر ثانیه بتوانیم روستاییان در ۲۹ روستای شرق شهرستان مرودشت را از نعمت آب شرب و بهداشتی پایدار بهره‌مند کنیم.

در این مراسم همچنین کلنگ فاز یک طرح آبرسانی به شهر رامجرد و ۱۷ روستای تابعه با جمعیت بیش از هشت هزار نفر توسط وزیر نیرو به زمین زده شد.

همزمان با سفر وزیر نیرو به استان فارس طرح آبرسانی روستایی مجموعه ماهور شهرستان ممسنی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

علی بوستانی، مدیرعامل آبفای روستایی فارس در این مراسم گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۵ با حرف چاه آهکی، برق‌رسانی به طول ۳۵۰ متر، خط انتقال به طول ۶ کیلومتر، تجهیز ایستگاه پمپاژ، ساخت مخزن بتنی دوباب به حجم ۶۰ متر مکعب، آغاز شده است.

بوستانی گفت: با بهره‌برداری از این طرح ۶ روستا با جمعیتی بالغ بر دو هزار و ۳۵۹ نفر تحت پوشش این پروژه قرار خواهند گرفت.

شهرستان‌های مرودشت و ممسنی در فاصله ۴۰ کیلومتری و ۱۶۲ کیلومتری شمال و شمال غرب شیراز در استان فارس قرار دارند.
انتهای پیام/م

سفر وزیر نیرو به استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار