تحقق بهینه سازی مصرف آب در میامی

مدیر جهاد کشاورزی میامی گفت: با هدف بهینه‌سازی مصرف آب ۵۵۱ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان میامی در استان سمنان به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اصغر محمدی مدیر جهاد کشاورزی میامی گفت: برای طرح‌های بهینه سازی مصرف آب، سیستم‌های آبیاری نوین به ارزش ۷۸ میلیارد و ۸۰۸ میلیون ریال و لایروبی قنات‌های شهرستان با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۹۷۷میلیون ریال انجام شده است.

او افزود: با اجرای سیستم‌های نوین آبیاری علاوه بر افزایش بهره وری آب، افزایش عملکرد کشاورزان و جلوگیری از تبخیر آب نیز محقق می‌شود .

محمدی با بیان اینکه ۹۹۱ متر مربع ورق پلیمری استخر ذخیره آب بین کشاورزان توزیع شد، گفت: چهار هزار و ۲۷۳ متر سیستم انتقال آب و شن ریزی و تکمیل ۱۰ جاده بین مزارع به طول ۶ کیلومتر با اعتبار یک میلیارد و ۵۳۳ میلیون ریال انجام شد.

در این شهرستان ۶۹ هزار و ۷۵۵ هکتار زمین کشاورزی و باغی وجود دارد، هر سال ۳۵ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات دیم وآبی می‌رود.

سطح باغ‌های این شهرستان سه هزار و ۵۸۲ هکتار است و انواع محصولات باغی مانند پسته، زردآلو، سیب، انگور و دیگر محصولات تولید می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.