پیاده‌محوری به جای خودرومحوری / آیا این طرح شدنی است؟

عضو شورای شهر مشهدمقدس گفت: یکی از راهکار‌های اصلی تقویت فرهنگ شهروندی و تامین هوای پاک، ترویج پیاده‌محوری به جای خودرو محوری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد نوروزی عضو شورای شهر مشهدمقدس گفت: طرح " تقدم با عابر پیاده" طرحی است که هم از جنبه فیزیکی و هم از جنبه فرهنگی و اجتماعی در حال اجراست وبه ضرورت توجه بیشتر نقش عابرین پیاده در خیابان‌ها و معابر تاکید دارد و یک اولویت بندی برای عابرین انجام می‌دهد.

او افزود: این طرح گستردگی زیادی دارد و در چهار راه‌های اصلی سطح شهر در حال اجراست و کار‌های اطلاع رسانی در این راستا به شهروندان در حال انجام است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در طرح "تقدم با عابر پیاده" ضمن توجه شهروندان قرار است فرهنگ پیاده مداری در جامعه نهادینه شود و رانندگان هم باید مراقب باشند تا عبور بی‌توجه نداشته باشند. همچنین با تقویت پیاده‌رو‌ها درصددیم نقش پیاده‌روی را تقویت کنیم.

نوروزی بیان کرد: ما قبلا شهر را خودرو محور دیدیم، اما با اجرایی کردن این طرح بیشتر به نقش انسان توجه می‌شد تا خودرو.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: معتقدیم حمل و نقل شهری نیازمند یک مدیریت واحد است، اما سیاست‌های جریمه و تنبیه و اعمال ان خارج از حوزه اختیاری شهرداری و شورای شهر است و بیشتر فرهنگ‌سازی و آرام سازی پیاده و سواره بر عهده شهرداری و شورای شهر است.

عضو شورای شهر مشهدمقدس تاکید کرد: این طرح از یکسال و نیم پیش آغاز و پس از گذراندن مراحل تصویب، کار گسترده‌ای انجام شد. در شورای پنجم حجم گسترده‌ای از کار‌های زمین مانده اجرا و کاستی‌های بسیاری جبران شد.

نوروزی اظهار کرد: همه شهر‌ها ظرفیت اجرایی کردن طرح "حق تقدم با عابر پیاده" را دارند و نیازمند پیاده کردن چنین طرحی هستند، اما اجرایی کردن آن بستگی به مدیریت شهری با برنامه ریزی کامل و تخصص لازم را دارد.
 
منبع: تسنیم
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.