معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: ۱۳ هزار و ۸۰۰ متر از رودخانه‌ها و مسیل‌های خراسان شمالی در ۹ ماه گذشته، لایروبی، بازگشایی و یا ساماندهی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، وحید واسطه معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی اعتبار هزینه شده برای لایروبی و بازگشایی و یا ساماندهی این رودخانه‌ها و مسیل‌ها را ۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

واسطه افزود: حدود ۹ کیلومتر از این رودخانه‌ها در محدوده شهرستان بجنورد، سه هزار و ۳۳۰ متر در شهرستان شیروان، حدود یک کیلومتر در شهرستان مانه و سملقان و ۶۷۰ متر نیز در شهرستان شیروان لایروبی، بازگشایی و یا ساماندهی شده است.


بیشتر بخوانید


واسطه از جمله مهمترین این رودخانه‌ها را رودخانه‌های چری، اوغاز و زیارت در شیروان، رودخانه‌های بدرانلو، بش قارداش، پلنگ دره و مسیل پیربز در بجنورد، رودخانه‌های درکش و شیرین دره در مانه و سملقان و رودخانه چشمه خالد آباد و کلات در اسفراین بیان کرد.

به گفته معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان ، خراسان شمالی شش هزار و ۶۰۰ کیلومتر رودخانه و مسیل دارد که دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن مهم است و تاکنون حریم و بستر یک هزار و ۵۹۳ کیلومتر از این رودخانه‌ها مطالعه و مشخص شده و ۲۰۷ کیلومتر آن لایروبی و یا ساماندهی شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.