مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با اشاره به عملکرد این استان در جذب سرمایه گذاری خارجی به ویژه در سال ۹۹ گفت : اجرای سه طرح بزرگ با حجم سرمایه گذاری ۲۰۲ میلیون یورو در استان به تصویب رسیده و عملیات اجرایی آن‌ها در حال پیگیری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیر حمزه حیدریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت : یک هیات سرمایه گذاری چینی در طرحی به عنوان زاگرس ستون آسیا قصد دارد «کارخانه تولید انواع کاشی و سرامیک ساختمانی» را با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون یورو در استان کرمانشاه احداث کند.

 او گفت : تاکنون ۱۰ میلیون دلار از این مبلغ جذب شده و اجرای پروژه هم ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تکمیل شدن می‌تواند برای هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد کند.

حیدریان افزود: البته موانعی مانند شیوع جهانی ویروس کرونا و بازگشت عوامل اجرایی پروژه به کشور چین و نیز تامین انرژی برق مورد نیاز به عنوان موانع پیش روی اجرای این طرح است، اما تلاش مدیریت ارشد استان برای رفع این موانع ادامه دارد.

دیگر طرحی که حیدریان به آن اشاره کرد، فروآلیاژ متحد شرق آسیا با هدف ساخت «کارخانه تولید سیلیکون و منگنز» توسط یک سرمایه گذار چینی است که می‌خواهد ۱۰ میلیون یورو در استان کرمانشاه سرمایه گذاری کند و تاکنون بیش از ۶۰ درصد از این مبلغ هم جذب شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه، طولانی بودن پروسه تامین انرژی برق موردنیاز برای این پروژه را یکی از مشکلات پیش روی آن برشمرد، اما گفت: این طرح تاکنون ۶۲ درصد پیشرفت دارد و در صورت اتمام می‌تواند برای ۲۱۰ نفر شغل ایجاد کند.

او ادامه داد: یک شرکت آلمانی هم به دنبال اجرای «کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی» در استان با حجم سرمایه گذاری ۹۲ میلیون دلار است که البته در صورت اخذ مجوز سرمایه‌گذاری دیگر واحد‌های تولیدی مرتبط با این طرح، حجم کل سرمایه گذاری به ۳۵۰ میلیون یورو خواهد رسید.

حیدریان افزود: تاکنون به دلیل تحریم‌های خارجی امکان ورود و جذب سرمایه این شرکت آلمانی فراهم نشده، اما تلاش‌ها برای ایجاد مسیر‌های قانونی و آغاز عملیات اجرایی پروژه همچنان ادامه دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.