با جدی گرفتن خطر کرونا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، تنها بیرجند در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار گرفته است.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: اکثر شهرستان‌های خراسان جنوبی در وضعیت زرد قرار گرفته اند و از فردا دو شهرستان طبس و قاین نیز به جمع شهرستان‌های با رنگبندی زرد خواهند پیوست.

او افزود: این اتفاق نتیجه همراهی و همدلی مردم در استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و کاهش سفر‌های غیرضرور است موضوعی که نشان می‌دهد مردم رعایت دستور العمل‌های بهداشتی را جدی‌تر گرفته اند.

شریف زاده با تاکید بر تداوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، بیان کرد:، این وضعیت موقتی و ناپایدار است و اگر این روند، عادی انگاشته و حساسیت‌ها کمتر شود، ممکن است دوباره به وضع قبل برگردیم.


بیشتر بخوانید


دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی با اشاره به شروع فاز کارآزمایی بالینی بر روری ۳ نفر در کشور، عنوان کرد: مردم همچنان پایبند دستور العمل‌های بهداشتی باشند، زیرا حداقل ۳ تا ۴ ماه دیگر زمان لازم است تا تمامی فاز‌های اجرایی این واکسن سپری شود.

او اظهار کرد: حتی در صورت سپری شدن این مراحل نیز امکان واکسینه افراد درکمترین بازه زمانی وجود ندارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.