مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: میزان کلر باقیمانده و کدورت آب شرب اهواز پس از بارندگی‌ها، ازنظر کارشناسان بهداشتی مطلوب اعلام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق حقیقی پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: پس از اختلاف نظر‌ها در خصوص میزان کدورت آب این کلانشهر با تایید مرکز بهداشت شرق اهواز، میزان کدورت آب در حد مطلوب ارزیابی شد.

او افزود: بر اساس اعلام مرکز بهداشت شرق اهواز پس از بازدید صورت گرفته، هر دو تصفیه خانه شهری در مدار بوده و با انجام عملیات تصفیه به رغم کدورت بالای رودخانه پس از بارندگی ها، خروجی تصفیه خانه‌ها از نظر کلر باقیمانده و کدورت در سطح مطلوبی هستند.

حقیقی پور با بیان اینکه مرکز بهداشت حصول به تیرگی ۰.۱۷ NTU در تصفیه خانه شهید محمدی اهواز (شماره یک) را اعلام کرد، تصریح کرد: شاخص مطلوبیت کدورت شبکه توزیع شهری از ابتدای سال تاکنون روند رو به بهبودی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: پس از بارندگی‌های اخیر تصفیه خانه‌های شرق اهواز به دلیل برداشت آب از رودخانه کارون، اوج بحران را داشتند که با هزینه و تلاش بسیار میزان کدورت آب در تصفیه خانه‌های شماره یک و سه به وضعیت مطلوب رسید؛ در غرب اهواز نیز به دلیل برداشت آب از رودخانه کرخه و خط آب الغدیر معمولا تصفیه خانه‌های غرب اهواز مشکل چندانی ندارند و کدورت آب مطلوب است.

این مقام مسئول ادامه داد: برای کاهش کدورت آب در شهرستان کارون و آب روستایی نیز اقداماتی در حال انجام است که در آینده نزدیک نتیجه بخش خواهد بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.