اسماعیل سالم گفت: مشکل آب سالند که پس از اولین بارش پاییزی در بالادست دچار کدورت شده بود یا شست و شوی مخازن آب رفع شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی اسماعیل سالم مدیر آبفای منطقه دزفول در خصوص علت افزایش کدورت آب گفت: هر سال با آغاز فصل پاییز و بارش‌های اولیه به دلیل سیلابی شدن مسیر رودخانه‌ها و همراه شدن گل و لای مسیر حرکت آب، افزایش کدورت آب را شاهد هستیم.

او افزود: روز پنجشنبه با بارش شبانه ۴ ساعته باران در ارتفاعات سالند و حرکت گل و لای و رسوب به وسیله آب سیلاب، کدورت آب افزایش یافت که این موضوع مشکلات را دو چندان کرد که بلافاصله اکیپ‌های عملیاتی به منطقه اعزام شدند.

کدورت آب در سالند دزفول پس از اولین بارش پاییزی رفع شد

اسماعیل سالم اظهار داشت: گروه‌های فنی و عملیاتی آبفا منطقه دزفول عملیات لایروبی آبگیر بالا، فیلتر‌های یک و ۲ و همچنین حوضچه‌های پیش ته‌نشین و شست و شوی مخازن بتنی یک هزار و ۲۰۰ و ۲ هزار متری را انجام داده و پس از انجام اقدامات مذکور کدورت آب کاهش و آبگیری مجدد صورت پذیرفت.

مدیر آبفای منطقه دزفول با بیان اینکه این عملیات بیش از ۴۰ ساعت از ساعات بامدادی روز پنجشنبه به طول انجامید، تصریح کرد: در این مدت جهت خدمت رسانی به شهروندان به صورت ساعتی از مخازن ذخیره آبرسانی به شهر و روستا استفاده شد، ضمن اینکه در همان ساعات اولیه به وسیله تانکر، آبرسانی به روستا‌ها انجام گرفته است.

کدورت آب در سالند دزفول پس از اولین بارش پاییزی رفع شد

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.