رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی، آمار بستری‌های کرونا در این استان در یک ماه اخیر ۸۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: پیش از آغاز طرح شهید سلیمانی، آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در استان ۹۸ مورد در ماه بود، اما این آمار بعد از اجرای طرح به ۲۳ مورد رسیده است؛ بنابراین در حالی که هدف این طرح کاهش ۱۰ درصدی آمار مرگ‌ومیر بود، این عدد کاهش ۷۶ درصدی داشته است.

او با بیان اینکه تا پیش از این طرح، آمار هفتگی تست‌های مثبت کرونا در خوزستان، ۲ هزار و ۲۴۳ مورد بود و با اجرای این طرح  آمار به ۴۹۷ تست مثبت در هفته رسیده است، افزود: بر این اساس میزان تست‌های مثبت در استان نیز ۷۷ درصد کاهش یافته است.

علوی ادامه داد: بعد از گذشت یک ماه از اجرای طرح، تعداد بستری‌ها به ۶۵ نفر در هفته رسید که نشان‌دهنده کاهش ۸۴ درصدی است و این در حالی است که چشم انداز طرح کاهش ۳۰ درصدی بستری‌ها بود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از استان‌های کشور که سطح بهداشت مطلوبی را ندارند در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و بر این اساس نباید مغرور شویم که کرونا را کنترل کرده‌ایم و ممکن است با کوچک‌ترین سهل انگاری پیک سهمگین دیگری به وقوع بپیوندد.

این مقام مسئول گفت: نحوه و میزان بازرسی‌ها به جز از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی در سایر موارد مطلوب نیست و می‌طلبد که بازرسی از دیگر اماکن به ویژه مطب‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی افزایش یابد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.