معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: بیش از ۴۰۰ کارتن روغن خوراکی در منازل مسکونی اهواز کشف و ضبط شده است.

عبدالرحمان ناصریان معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، درخصوص مشکل کمبود روغن خوراکی در استان گفت: کمبود روغن فقط محدود به خوزستان نیست، بلکه سراسر کشور با کمبود این محصول پرمصرف مواجه است.

او احتکار خانگی روغن را بلای جان بازار و یکی از عوامل کمبود محصولات و موادغذایی در استان خوزستان دانست و افزود: دیروز در بازرسی‌های انجام شده از منازل، بیش از ۴۰۰ تن روغن در برخی منازل مسکونی کشف و ضبط شد.

ناصریان بیان داشت: برخی شهروندان با چنین اقدامی به سایر مصرف کنندگان آسیب می‌زنند و آتش کمبود محصولات را شعله ور کرده و تنش در بازار مصرف ایجاد می‌کنند، ضمن اینکه با اجرای مانور بازرسی از انبار‌های کالا‌های اساسی، بیش از ۱۳ انبار شناسایی و کشف شد.


بیشتر بخوانید


معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان میزان جذب روغن خوراکی از شرکت‌های داخلی را بیش از ۴ برابر مصرف طی ماه‌های اخیر عنوان و اظهار کرد: ۴۵ تا ۵۰ درصد محصول موردنظر از شرکت‌های داخل استان و ۵۰ تا ۵۵ درصد نیز از شرکت‌های تولید کننده در سایر استان‌ها تامین شده است.

این مقام مسئول در ادامه به توزیع میزان قابل توجهی روغن طی دیروز در بنکداران و عمده فروش‌های فعال در سطح خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: برخی از توزیع کنندگان موادغذایی و کالا‌های اساسی با هدف افزایش قیمت و کسب سود بیشتر اقدام به احتکار کالا‌ها نظیر روغن خوراکی می‌کنند، ضمن اینکه براساس گزارش‌های دریافتی از شهروندان برخی فروشندگان در ازای ارائه یک بطری روغن، خریدار را مجبور به دریافت محصولات دیگر نظیر کیک و بسکویت می‌نمایند که این اقدام تخلف محسوب می‌شود و مردم باید مراتب را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد شود.

به گفته ناصریان، طی ۲۴ روز گذشته مصرف روغن خوراکی در خوزستان معادل ۶ ماه بوده و از ۱۰ مهر ماه امسال تا ۳ دی ماه، ۱۴ هزار و ۶۰۰ تن روغن از کارخانه کشت و صنعت گستان در شهرستان دزفول خریداری شده، ضمن اینکه مابقی نیاز استان از سایر شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی به بازار مصرف تزریق شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۳۹ ۰۹ دی ۱۳۹۹
سلام
توروبخدا یه برنامه تهیه کنید برای کمبود روغن خوراکی در اهواز وخوزستان در خوزستان هیچ مرجعی پاسخگو نیست ،در صورتی که در تمام شهرها خارج از استان خوزستان در این خصوص مشکلی ندارند
با تشکر