علیرغم اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان مبنی بر واردات روغن خوراکی و توزیع در بازار، اما شواهد از کمبود این محصول در بازار اهواز خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، طی هفته‌های گذشته، کمبود روغن خوراکی در بازار سبب ایجاد تنش شد و نارضایتی شهروندان را به دنبال داشت، این در حالی است که گزارش‌هایی از تداوم فعالیت کارخانه روغن گلستان در شهرستان دزفول و واردات روغن و سایر کالا‌های اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) خبر می‌دادند.

با توزیع روغن در بازار، تنش‌های ایجاد شده پایان یافت و در هر فروشگاهی بطری‌های قد و نیم قد به خریداران چشمک می‌زدند و دیگر مشکلی برای تهیه آن نبود، اما از روز‌های گذشته، حرف و حدیث‌ها از کمبود این محصول به گوش می‌رسد که چندان کذب نیست، البته کمبود آن، شرط و شروط فروشندگان و اختلاف قیمت روی کالا و نرخ عرضه آن به مشتری مثلث تنش در بازار را تشکیل داده اند.

فاطمه شایسته یکی از بانوان خانه دار اهوازی در تماس تلفنی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اهواز گفت: برای خرید روغن خوراکی به تعداد زیادی فروشگاه سر زدم، اما حتی یک عدد روغن هم دیده نمی‌شد، همه می‌گفتند موجود نیست، به فروشگاه دیگری رفتم برخلاف دیگر مغازه، این محصول به وفور وجود داشت، ولی تفاوت قیمت حک شده روی بسته بندی و آنچه که فروشنده می‌گفت، زیاد بود.

او افزود: قیمت درج شده روی روغن یک لیتری ۸ هزار و ۸۰۰ تومان بود، ولی فروشنده به قیمت ۱۰ هزار تومان می‌فروخت و مدعی بود که بیش از نرخ روی محصول آن را خریداری کرده است، در مغازه دیگری روغن ۳ لیتری موجود بود، ولی ابتدا فروشنده از فروش آن امتناع کرد، سپس با اصرار و اعلام نیاز از طرف من، برای عرضه آن شرط گذاشت و در صورتی روغن تحویل می‌داد که کالا‌های دیگر نیز خریداری کنم.

شایسته با اشاره به خرید روغن ۱.۵ لیتری ۱۶ هزار تومانی به قیمت ۱۷ هزار تومان از فروشگاه دیگر اظهار داشت: اگر در انبار‌ها روغن موجود است و کارخانه‌ها در حال تولید این محصول هستند، پس چرا باید هرازگاهی فروشندگان دم از کمبود این محصول پرمصرف بزنند یا آن را با اختلاف قیمت روی کالا و حتی به شرط خرید اجباری سایر اجناس به مردم بفروشند؟

این شهروند اهوازی بیان کرد: چرا بازرسان صمت و تعزیرات حکومتی سروسامانی به بازار نمی‌دهند؟ چرا با فروشندگان متخلف برخورد نمی‌کنند؟ بیش از اندازه افزایش قیمت دیگر کالا‌های اساسی و موادغذایی نظیر گوشت، مرغ، میوه و تره بار به مردم فشار آورده، حالا کمبود روغن و سایر اقلام مشکلی است که فقط سودجویان و دلالان از آن نفع می‌برند. از مسئولان خواهشمندیم به این مشکلات رسیدگی کنند تا زندگی از این تلخ‌تر نشود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.