استاندار مرکزی از جمع آوری پل خیبر اراک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید علی آقازاده استاندار مرکزی گفت: کار خوبی در پروژه پیاده راه سازی در در مرکز شهر اراک در حال انجام است که خود را مکلف به حمایت می‌دانیم و در راستای این طرح مجوز جمع آوری پل خیبر را صادر می‌کنم.

آقازاده با بیان اینکه شهر اراک آلوده است و درگیر فقر شبکه اتوبوسرانی هستیم افزود: باید از ۵ هزار اتوبوسی که قرار است دولت تا پایان سال خریداری کند ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را به خود اختصاص دهیم و همچنین آمادگی افزایش تعداد تاکسی‌ها و کاهش عمر ناوگان تاکسیرانی را داریم.

تعطیلی دو واحد نیروگاه شازند

او با اشاره به اینکه شخصا از نیروگاه شازند دیدن کردم و دود ناشی از سوخت نیروگاه بسیار زیاد بود اضافه کرد: با کمک دادستان اراک مجوز تعطیلی دو واحد نیروگاه شازند را گرفتیم که متاسفانه از امروز حداقل دو واحد این نیروگاه تعطیل می‌شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: پالایشگاه شازند هم که در آستانه تعطیلی بود به ناچار از مازوت استفاده کرد و این موجب تشدید آلودگی شد که خوشبختانه با تامین گاز این مشکل پالایشگاه حل شد.

او تصریح کرد: بزرگراه شمالی شهر اراک در حال دو بانده شدن است و قول احداث تقاطع غیرهمسطح مالک آباد بر روی آزاد راه سلفچگان به اراک از معاون وزیر راه گرفته شده تا ماشین آلات سنگین اجازه ورود به شهر اراک نداشته باشند.

مجوز توسعه ۲ هکتاری آرامستان اراک

آقازاده همچنین با اشاره به وضعیت آرامستان شهر اراک گفت: در مالکیت اراضی ۳۲ هکتاری شهرداری اراک شکی نیست، اما برای رعایت اهالی در شورای تامین تصمیم گرفتیم که ۲ هکتار از ۳۲ هکتار به آرامستان فعلی اراک الحاق شود وپل هوایی کوی کوثر نیز ظرف ۱۰ روز آینده تعیین تکلیف می‌شود.

آقازاده اظهار کرد: از شش ماه گذشته آرامستان پر شده است و الحاق این دو هکتار دفن میت یک سال آرامستان اراک را تامین می‌کند و شهرداری باید دنبال زمینی با چشم انداز ۵۰ ساله در این زمینه باشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.