مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: مکتب شهید سلیمانی مکتب استقامت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  مصطفی مشایخی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) و ۶ هزارو ۲۰۰ شهید استان مرکزی در دفاع مقدس گفت: شهید سلیمانی یک مکتب است و مکتب حاج قاسم، مکتب استقامت و ولایتمداری و مکتب دفاع همه جانبه از ولایت است.

مکتب حاج قاسم ، مکتب استقامت است

 مشایخی افزود: امروز آنچیزی که باید برای ما مهم باشد تبیین و معرفی مکتب حاج قاسم سلیمانی به نسل جوان است چراکه ایشان برترین الگویی است که می‌توان برای نسل جدید استفاده کرد.

او بابیان اینکه یکی از مصداق‌های تاثیر بیشتر شهید سلیمانی از قاسم سلیمانی همان تشییع میلیونی این شهید بزرگوار است که هم در ایران و هم در سایر کشور‌های جهان این انفاق بزرگ را به وضوح مشاهده کردیم اضافه کرد: اینکه می‌فرمایند درد شهید سلیمانی از قاسم سلیمانی بیشتر است یک جمله بسیار با مفهموم و پرمغز است و باید به آن خیلی پرداخته شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: مقام معظم رهبری در راستای شهادت حاج قاسم سلیمانی دو ایام الله را مطرح کردند که امروز هنرمندان باید در خصوص تبیین این دو ایام الله کار تبیینی انجام دهند.

او ادامه داد: به برکت کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) و ۶ هزارو ۲۰۰ شهید استان مرکزی در دفاع مقدس اتفاقات خوبی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان ایجاد شده که می‌توان تکمیل باغ موزه دفاع مقدس و جمع آوری آرشیو جامع دفاع مقدس استان را از اینگونه اقدامات خواند.

مشایخی تصریح کرد: بنیاد حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آمادگی این را دارد که آرشیو کامل دفاع مقدس استان را در اختیار هنرمندان قرار دهد تا بتوانند از آن‌ها برای تولید آثار فاخر و در خور شهدا تولید کنند.

نگاه به شهید سلیمانی باید بین المللی باشد

اسماعیل غلامی مسئول کار گروه تبلیغی و هنری کنگره شهدای استان مرکزی هم در این نشست با بیان اینکه شخصیت حاج قاسم سلیمانی بسیار گسترده است و ما هرچقدر در این خصوص کار کنیم هنوز هم جای کار کردن دارد گفت: شهید سلیمانی یک مکتب ارزشمند است و نگاه به این شهید باید بین المللی باشد و ما باید در تولید آثاری که برای این شهید انجام می‌دهیم به این نکات توجه ویژه داشته باشیم.

غلامی افزود: استان مرکزی در دفاع مقدس عملکرد بسیار موثری داشته که یکی از آن‌ها ساخت پل خیبر است که متاسفانه به این سوژه‌های بزرگ خیلی کم پرداخته شده و نیاز است تولیدات ویژه‌ای در این راستا تهیه شود.

او اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای نشر محتوا ایجاد شده که یکی از آن‌ها صدا و سیما است که باید به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و آن چیزی که در تهیه تولیدات در حوزه دفاع مقدس باید به آن توجه شود کار پژوهش باشد و کلیه سوژه‌ها باید با پژوهش محوری پیش روند.

مسئول کار گروه تبلیغی و هنری کنگره شهدای استان مرکزی بیان کرد: یکی از مهمترین دلایلی که کار سوژه‌های دفاع مقدس باید بر اساس پژوهش محوری باشد این است که آثار و محتوای خوبی تهیه شود تا همه بتوانند از آن بهره برداری کنند

سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بزرگترین فرمانده ضد تروریست دنیا و فرمانده نیرو‌های قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد جمعه سیزدهم دیماه ۹۸ در حالیکه به دعوت رسمی نخست وزیر عراق و با پرواز رسمی به منظور گفتگوی مشورتی به این کشور سفر کرد، در حال خروج از فرودگاه و با خودرو غیر نظامی با دستور رسمی و مستقیم رئیس جمهور آمریکا و با موشک هوا به زمین نظامیان آمریکا ترور شد.

در پی حمله تروریستی آمریکایی ـ صهیونیستی در فرودگاه بغداد به خودروی سردار سرافراز سپاه اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ایشان به همراه جمعی از همراهانش به ویژه ابومهدی المهندس معاون حشد الشعبی، مقام رسمی نظامی کشور عراق به فیض شهادت نائل آمدند.

همچنین در پی این تنش آفرینی هواپیمای مسافربری پرواز تهران_اوکراین در آسمان تهران به اشتباه هدف موشک پدافندی قرار گرفت و ۱۷۶ سرنشین آن به شهادت رسیدند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.