مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: نیکوکاران یزدی با کمک ۱ میلیارد تومانی، آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیر عمد را فراهم کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: با آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور و لغو مراسم‌های ترحیم وغیره شاهد حضور بسیاری از همشهریانمان بودیم که هزینه برگزاری مراسم‌های خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص داده و تنها خواسته آن‌ها آزادی هرچه سریعتر زندانی مورد نظر بود.

او با اشاره به این‌که تاکنون مبلغی بیش از ۱۰ میلیارد ریال از سوی خانواده متوفی با مراجعه به ستاد دیه  برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اهدا شده  است، افزود: خوشبختانه با کوشش خبرگزاری‌ها، صفحات مجازی و صدا و سیمای مرکز استان این سنت درحال تبدیل به یک فرهنگ است و امیدواریم شاهد حضور بیش از این مردم دارالعباده در این خصوص باشیم.

افشون ادامه داد: با کمک ۱ میلیارد تومانی نیکوکاران یزدی تا کنون ۲۵ زندانی جرائم غیر عمد آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

او گفت: از زمانی که ویروس منحوس کرونا در کشورمان رخت پهن کرده است، برای جلوگیری از انتشار این بیماری و صیانت از جان بسیاری از هموطنان و همشهری‌ها سنت حسنه‌ای در یزد به راه افتاده که خانواده‌های متوفی بخشی از هزینه مراسم‌های ترحیم، خاکسپاری، سوم، هفتم، چهلم و سالگرد را به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص می‌دهند و این سنت تبدیل به یک فرهنگ نیکو در بین مردم دارالعباده یزد تبدیل شده است.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.