رییس اداره صنعت معدن و تجارت چابهار گفت: به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی پنج هزار و ۷۵۱ بازرسی از اصناف چابهار امسال انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حمیدرضا شایان رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار گفت:  در این زمینه ۵۵۴ پرونده تخلف توسط اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار در این شهرستان تشکیل شده که این موضوع نشان از قاطعیت در برخورد با تخلفات صنفی و غیر صنفی بوده است.

او بیان کرد: در شرایطی که با کمبود برخی کالا‌های اساسی مواجه بودیم بعضی افراد از فضای ملتهب بوجود آمده سو استفاده و اقدام به افزایش نامتعارف قیمت کالا‌ها کردند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار با اشاره به اینکه از ابتدای آذرماه با همکاری نامحسوس نیرو‌های بسیجی طرح «همیاران بازرسی» بصورت عملیاتی فعالیت خود را آغاز کرد افزود: از نتایج اجرای طرح مذکور، می‌توان به افرایش ۴۰ درصدی پرونده‌های تخلف بویژه گرانفروشی نسبت به ماه قبل اشاره کرد.

او بیان کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار علاوه‌بر فعالیت در حوزه بازرسی و نظارت، بطور مستقیم در رابطه موضوع کرونا نیز با سایر دستگاه‌های از جمله مرکز بهداشت همکاری داشته بگونه‌ای که تعداد بازرسی از صنوف یکهزار و ۷۵۶ مورد بوده که ۵۴ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند.

شایان گفت: ازجمله این واحد‌های صنفی پلمب شده پنج واحد صنفی خبازی بوده‌اند که پروتکل‌های بهداشتی و صنفی را نکرده بودند.

او ادامه داد: از جمله سایر فعالیت‌های انجام شده در مجموعه اصناف و اتحادیه‌های صنفی شهرستان چابهار موضوع صدور پروانه‌های کسب است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار گفت: اتحادیه صنفی این شهرستان با صدور ۶۴۶ فقره جواز تاسیس در هشت ماهه اول سالجاری، پس از زاهدان بیشترین جواز کسب صادره را در سطح استان داشته است.

وی اظهارداشت: در رابطه با تامین و توزیع و کنترل قیمت ماهی نیز در حال پیگیری موضوع از طریق شیلات و دامپزشکی و برگزاری جلساتی هستیم تا این کالای مصرفی مردم نیز با نرخ مناسب در اختیار شهروندان قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار