رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: پس از یک دهه با تأسیس سایت پردازش کارخانه کمپوست، امکان بازیافت زباله‌های شهر فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سپنتا نیکنام، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: در بخش شمال شرقی شهر یزد تپه‌ای ۱۷ متری از پسماند‌های شهری قابل مشاهده است. با وجود تلاش‌هایی که در یک دهه گذشته انجام شده، امکان بازیافت یا دفع این زباله‌ها وجود نداشته است.

او افزود: پیش از این ساماندهی زباله‌های شهری به شرکتی غیرمرتبط با پردازش زباله واگذار شد و علاوه بر اثرات مخرب زیست محیطی، سبب از دست رفتن سرمایه شهری شد.

نیکنام با اشاره به احیای سایت پردازش پسماند‌های خانگی پس از یک دهه ادامه داد: با اختصاص مبلغی بیش از ۱۳ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار، کارخانه کمپوست در حال احداث است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری اظهار کرد: به این ترتیب پس از تفکیک پسماند‌ها در مرحله اول، سه درصد از آن‌ها بازیافت می‌شود. همچنین بخشی از مواد عالی زباله‌ها تبدیل به کود شده و در حوزه کشاورزی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و مابقی زباله‌ها نیز دفع خواهد شد.

او افزود: این تلاش‌ها علاوه بر سودآوری اقتصادی برای شهر از لحاظ حفظ محیط‌ زیست نیز حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.